tibia boss co i jak xD
z0rtOr - 09-02-2009 23:42
na wstępie pisze ze temat oryginalnie był napisany na
http://tibia.org.pl/static/out/artyk..._walczyc_.html przez Celestian hunter
Witam ; )
W ferie znalazłem trochę czasu i pozwoliłem sobie napisać artykuł o bossach. Temat ten zawsze mnie jakoś interesował‚ więc sam polowałem na różnych bossów. Nie opiszę tu jednak podstawowych informacji‚ jak hp‚ exp‚ czy loot z bossa‚ ale bardziej szczegółowe rzeczy ; )
Na początek pare słów o bossach:
Bossowie‚ to zazwyczaj lepsze wersje potworów‚ których reprezentują. Są jednak wyjątki: na przykład faraoni‚ czy Ferumbras‚ którzy nie mają 'gorszej wersji' swojego potwora. Pojawiają się dosyć rzadko‚ przeważnie w miejscach‚ w których jest więcej zwykłych potworów ich typu. Ich resp jest nieregularny‚ to znaczy nie jest powiedziane‚ ze pojawią się po serwer savie - można ich spotkać praktycznie o każdej porze. Tutaj też są jednak wyjątki‚ bo na przykład co Grorlam robi pod Thais‚ jeśli w okolicy nie ma ani jednego stone golema ?
Mają one też dosyć charakterystyczną cechę - można je lurować‚ a one nie znikną. Dlatego też często można zobaczyć Old Widow pod Dwarf Bridge. Z większości jednak możemy się spodziewać dobrego lootu‚ dlatego głównie te potwory są takie szczególne ; )
Apprentice Sheng - Najmocniejszy z bossów na Rookgardzie. Jest on uczniem mino maga‚ przebywającego głęboko w podziemiach rooka. Pojawia się czasami w pokoju obok samego mino maga‚ czyli w pomieszczeniu z questem na Carlin Sworda.
Sposób ataku:
Atakuje podobnie jak sam mino mag‚ chociaż o wiele lżej; inaczej pół rookgardu nie zdołało by go zabić ;) Ogólnie atakuje głównie z energy fieldów‚ ale potrafi uderzyć też z bliska. Summonuje również do 2 Hien‚ no i jest w otoczeniu minotaurów i wilków.
Taktyka:
W pojedynkę zabicie tego bossa jest bardzo ciężkie. Przede wszystkim trzeba pare osób do odciągnięcia minotaurów i pozabijania wilków. Reszta osób musi zająć się samym bossem‚ otaczając go i okładając ze wszystkich stron. Przydadzą się life fluidy‚ ale wszystko zależy też od ilości osób atakujących go. Można też pozbyć się ataku minotaurów lurując bossa do małego pomieszczenia na końcu komnaty‚ a wejście zastawić na przykład krzesłem.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Przy pojawieniu się Apprentice Shenga nie ma żadnego komunikatu. Zazwyczaj widać‚ że się zrespił po wejściu do pomieszczenia z nim‚ jeśli jest więcej minotaurów niż zazwyczaj‚ są hieny‚ lub oczywiście on sam ; )
Położenie:
http://img161.imageshack.us/img161/4...engmapahl7.jpghttp://img158.imageshack.us/img158/9084/shengssgn7.pngFilmiki:
Tibia 7.92
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/18998Tibia 7.92
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/18853Brutus Bloodbeard - Jeden z bossów‚ którzy mogą się pojawić podczas najazdu piratów na Liberty Bay. Nie zawsze pojawia się akurat on - może to być inny z bossów piratów. Zabicie go jest opłacalne ze względu na loot: wypada z niego Brutus Bloodbeard's Hat potrzebny do addonu w Pirate Outfit Quescie.
Sposób ataku:
Brutus potrafi nas mocno upić‚ co często przeszkadza w ewentualnej ucieczce. Ponadto mocno atakuje z melee oraz throwing starów‚ a jest wspomagany przez innych piratów.
Taktyka:
Przydatny jest tutaj dwarven ring‚ ponieważ ten boss może nas mocno upić. Przy takich najazdach jest zazwyczaj dużo osób tym bardziej‚ że może się trafić dobry loot z bossów. Jeśli więc dookoła są osoby walczące z piratami‚ należy skupić się na samym bossie.
W innym przypadku trzeba pierw wybić wszystkich piratów z run GFB i zaatakować Brutusa.
Sorcerer/Druid powinien użyć mana shielda i zabić bossa jak najszybciej z SD i lecieć po loota.
Paladyn podobnie jak wyżej; uderza z SD i bolta. Jemu również może przydać się mana shield‚ chociaż zależy od levela.
Knight ma tutaj raczej najtrudniej‚ bo samemu ciężko mu będzie zabić tego bossa. Może mieć problem przede wszystkim z otaczającymi go piratami‚ więc powinien wybić je wszystkie z GFB‚ zanim zajmie się bossem. Jego samego atakuje oczywiście z melee pomagając sobie z Exori (w razie możliwości oczywiście exori gran).
Wszystkie profesje mogą też lurnąc sobie tego bossa na przykład pod latarnię morską w liberty bay‚ żeby ułatwić sobie walkę‚ wchodząc i schodząc ze schodów. Może tam jednak być pare innych osób‚ więc trzeba uważać‚ aby nikt nie 'ukradł' nam Brutusa ; )
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Tutaj nie ma żadnych problemów‚ pojawiają się komunikaty:
Unknown ships are sighted south of Liberty Bay.
The ships that approach Liberty Bay from the south have raised the pirate flag! Hide or grab your weapons to fight.
Pirates are launching an attack on Liberty Bay! Hide or fight.
Pirates have invaded the fortress.
Boss pojawia się przy ostatnim komunikacie "Pirates have invaded the fortress.". Przypominam też‚ że nie zawsze podczas najazdu musi pojawić się ten boss.
Położenie:
http://img382.imageshack.us/img382/2...tusmapadg4.jpgDeadeye Devious - Jeden z bossów‚ którzy mogą się pojawić podczas najazdu piratów na Liberty Bay. Nie zawsze pojawia się akurat on - może to być inny z bossów piratów. Zabicie go jest opłacalne ze względu na loot: wypada z niego Deadeye Devious' eye patch potrzebny do addonu w Pirate Outfit Quescie.
Sposób ataku:
Ten pirat walczy na odległość‚ może mocno uderzyć z throwing knifa. Może również się leczyć‚ chociaż robi to dosyć rzadko. Zanim jednak uda się nam go dopaść‚ będziemy musieli powybijać pełno innych piratów‚ którzy będą nas oblegać ze wszystkich stron.
Taktyka:
Bardzo przydatne jest tutaj GFB‚ ze względu na ilość piratów dookoła nas. Czasem ciężko będzie go dorwać‚ przed zabiciem ich wszystkich‚ dlatego dobrze jest atakować na odległość‚ żeby ktoś nam nie 'ukradł' w tym czasie bossa ; ) zazwyczaj dużo osób na niego poluje‚ więc należy zabić go jak najszybciej na przykład z SD.
Paladyni mają spory wybór. Jeśli uda się odlurować potwora‚ to można założyć shielda i używać e-spearów. Najlepszym wyjściem są oczywiście assassin stary - najmocniejsze a zarazem można używać tarczy. Jeśli jednak nie uda się bliżej podejść do bossa‚ to zakładamy kuszę i atakujemy z boltów (lub power boltów) i run‚ najlepiej SD. Przydadzą się też tutaj schody‚ lub depo‚ gdzie będzie można na przykład się uleczyć.
Knight najlepiej niech rozwala wszystko‚ co stanie na jego drodze‚ żeby dopaść Deviousa‚ nie zapominając o leczeniu się. Przydadzą się tutaj również runy ofensywne i oczywiście exori‚ żeby szybciej ubić tego bossa.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Tutaj nie ma żadnych problemów‚ pojawiają się komunikaty:
Unknown ships are sighted south of Liberty Bay.
The ships that approach Liberty Bay from the south have raised the pirate flag! Hide or grab your weapons to fight.
Pirates are launching an attack on Liberty Bay! Hide or fight.
Pirates have invaded the fortress.
Boss pojawia się przy ostatnim komunikacie "Pirates have invaded the fortress.". Przypominam też‚ że nie zawsze podczas najazdu musi pojawić się ten boss.
Położenie:
http://img252.imageshack.us/img252/7...usmapkagk9.jpghttp://img255.imageshack.us/img255/9...viousssit1.jpgFilmiki:
Tibia 7.81
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/11275Demodras - Boss dragonów i dragon lordów. Jeden z mocniejszych bossów dostępnych dla facc. Respi się w otoczeniu innych dragonów i dragon lordów - przy Ornamented Shield Quescie. Gdyby nie schody możliwe było by lurnięcie go nawet pod dwarf bridge‚ chociaż niewiele osób chciało by to zrobić‚ ze względu na cenny loot z niego. Normalnie loot jest podobny‚ jak z dragon lorda‚ ale dodatkowo zawsze wypada dragon claw potrzebny do addona. Dziwne jest tylko‚ że jego łapa jest zielona‚ chociaż cały smok jest czerwony ; )
Sposób ataku:
Demodras walczy bardzo podobnie‚ jak dragon lord. Atakuje oczywiście z melee‚ rozrzuca dookoła siebie fire fieldy (czyli używa większej fire bomby)‚ używa great fireball i najmocniejszego ataku - fire wave. Może również przywoływać dragony‚ czego inne smoki nie robią. Mimo‚ że walczy podobnie jak dragon lord‚ to nie znaczy‚ że z podobną siłą. Będziemy od niego obrywać o wiele więcej‚ więc najbardziej śmiertelne będzie combo w jego wykonaniu.
Taktyka:
Zabijamy go tak‚ jak inne dragon lordy‚ pamiętając‚ że jest on od nich silniejszy. Po zimowym update pokonanie go stało się prostsze - dodano żywioł lodu‚ na który smoki są wrażliwe. Zanim jednak zaczniemy polowanie trzeba sobie załatwić solidnego blokera - bez niego jest bardzo ciężko.
Sorcerer/Druid raczej sam nie zabije‚ tym bardziej‚ że nie można go już ropać poziom wyżej. Może niby próbować go zabić‚ ale będzie to niewyobrażalny waste i ryzyko śmierci‚ a osoba polująca na niego powinna sobie zaprzyjaźnionego knighta załatwić bez kłopotu. Sam mag jako shooter nie powinien zapominać o runach z żywiołu lodu‚ przede wszystkim Avalanche (uderza obszarowo‚ więc wszystkie smoki w okolicy oberwą). Nie należy też zapominać o exori frigo i różnych wave na tego potwora.
Paladyn również z blokerem jest w stanie coś zdziałać na tym potworze. Konieczne są jednak do tego assassin stary (w innym wypadku kusza i power bolty) oraz podobnie jak wyżej - Avalanche.
Knight ma tutaj chyba największą szansę zabicia go solo. Potrzebowałby tutaj broni dwuręcznej (wtedy częstsze leczenie‚ ale szybsza śmierć Demodrasa)‚ oraz run Explo i manafluidów na częste użycie czaru Exori. Najlepiej jest jednak‚ jak wspominałem‚ zabicie go w pare osób‚ a rycerz będzie tutaj blokerem. Każda osoba‚ która wybiera się na takiego potwora wie też pewnie jak się zachowywać w towarzystwie innych smoków i w tym przypadku jest podobnie. Przede wszystkim stać na ukos od jego twarzy‚ aby uniknąć ataków z fire wave‚ a zarazem starać się by smok był skierowany w przeciwną stronę od shooterów‚ w końcu to nie ich śmierci chcemy ; )
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Przy respie Demodrasa nie ma komunikatów‚ ani nie można się wylogować przy jego respie‚ by wlogowywać się co jakiś czas i sprawdzać‚ jak przy niektórych bossach. Jedynym wyjściem jest sprawdzanie co jakiś czas tej jaskini na PoHu i przekonanie
się samemu‚ czy boss się zrespił. Będziemy to wiedzieli niestety tylko wtedy‚ kiedy go zobaczymy ; )
Położenie:
http://img103.imageshack.us/img103/1...rasmapasm1.jpghttp://img204.imageshack.us/img204/1...odrassskl9.pngFilmiki:
Tibia 7.9
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/15788Tibia 7.92
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/19459Dharalion - boss elfów. Można go spotkać w Shadowthorn na Time Ring Quescie. Dosyć często zabijany‚ ponieważ znajduje się w miejscu‚ gdzie expi dużo osób. Nie jest bardzo mocny‚ ale dla niższych leveli może być problem z zabiciem całego jego towarzystwa‚ czyli wielu Arcanistów‚ Scoutów‚ Demon Skeletonów i Ghouli. Wypadają też z niego dosyć kosztowne i rzadkie rzeczy‚ takie jak Cornucopia‚ Golden Goblet‚ czy Yellow Gem.
Sposób ataku:
Atakuje bardzo podobnie jak Elf Arcanist‚ ale oczywiście mocniej. Uciążliwe są demon skeletony‚ które może przywołać‚ te jednak można 'oszukać' czarem na niewidzialność/stealth ringiem. Ponadto atakuje z SD i strzał oraz odbiera manę. Jest też wspomagany przez resztę potworów z tego pomieszczenia.
Taktyka:
Jak już napisałem‚ przyda się tutaj niewidka‚ jeśli demon skeletonów jest dużo. Najlepiej też nie oddalać się od schodów‚ żeby nie przyszło więcej potworów z tyłu pomieszczenia. Niższe levele‚ które zadają mniejsze obrażenia mogą mieć też problem z dobiciem tego bossa‚ ponieważ może mocno się leczyć. Trzeba też zadawać tylko obrażenia fizyczne - energia‚ ogień‚ czy poison nie będą na niego działać.
Sorcerer/Druid na manashieldzie wchodzą do pokoju i strzelają z run SD‚ zanim pojawi się reszta potworów. Elfy Scouty i ghoule można wybić z GFB‚ resztę z Explo/SD‚ lub po prostu zignorować i po zabiciu Dharaliona wziąć loota i zwiać.
Paladyn na niższym levelu używa manashielda‚ żeby nie zginąć od combo. Będzie musiał jednak często używać manafluidów‚ bo bez blokera i tarczy hp będzie szybko spadało. Jemu niewidka też się przyda i tak jak wyżej - GFB na scouty i ghoule‚ na bossa i arcanistów bolt + SD/Explo. Używanie Royal Spearów‚ czy E-Spearów nie ma większego sensu - będziemy musieli podejść aby go trafić‚ a to przyniesie nam większe straty od używania boltów.
Knight będzie miał tutaj największy problem‚ bo ten boss walczy z daleka‚ a jeśli będzie się go gonić‚ to wyjdzie jeszcze więcej potworów. Jeśli więc nie ma się tutaj shootera‚ to lepiej być dobrze zaopatrzonym w Explo i life potiony. Najlepiej postarać się wyeliminować potwory walczące z bliska‚ po czym podbiec i szybko ubić nasz cel‚ przy okazji używając czaru exori (lub exori gran)‚ po czym uciec.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Przy respie Dharaliona nie ma żadnych komunikatów. Nie wydaje też głośnych dźwięków‚ żeby bez wchodzenia do pomieszczenia można było się do wiedzieć o jego zrespieniu. Jeśli chce się na niego polować‚ jedynym wyjściem jest sprawdzanie co jakiś czas‚ czy po wejściu do jego pokoju‚ nie oberwiemy nagle od bossa ; )
Położenie:
http://img386.imageshack.us/img386/9...ionmapaup9.jpghttp://img232.imageshack.us/img232/2...alionssrd4.pngFilmiki:
Tibia 7.6
http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/7378Tibia 7.81
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12848
z0rtOr - 09-02-2009 23:47
Dracola - boss Undead Dragonów. Jeden z bossów w pits of interno queście‚ czyli żeby go zabić trzeba mieć conajmniej 80 lvl. Pojawia się bardzo rzadko w komnacie Ashfalora w siedzibie Ruthless Seven. Podobnie‚ jak z innych bossów w PoI‚ wylatuje z niego tylko jedna rzecz - w tym przypadku jest to Dracola's Eye. Nie wiadomo‚ do czego te oko służy‚ możliwe‚ że będzie niedługo wykorzystane do jakiegoś addona‚ czy innego questa.
Sposób ataku:
Dracola jest o wiele mocniejszą wersją Undead Dragona. Sam Undead Dragon jest mocny i ciężki do pokonania‚ więc ten boss jest biegającą masakrą. Atakuje z bliska‚ mocnymi atakami melee. Ma też szereg różnych wave i strzałów‚ za pomocą których może zafundować nam potężne combo. Posiada‚ tak jak zwykły dragon‚ fire wave (chociaż o wiele mocniejsze)‚ ale również wave z poisonu i czegoś w rodzaju dymu. Ten ostatni wave jedynie wygląda jak dym‚ bo gdy czymś takim oberwiemy‚ zaczynamy... tonąć. Pojawia nam się znaczek‚ tak jakbyśmy się palili‚ lecz jest to ten sam‚ gdy ściągniemy helmet of deep na calassie. Będziemy tak przez jakiś czas obrywać po 20hp‚ aż w końcu 'tonięcie' ustanie. Boss ten może również strzelać z posion i 'dymowego' pocisku‚ tak jak dragon z fire balla. Dodatkowo może odbierać nam mane i hp. Nie wykluczone‚ że pojawia się‚ lub summonuje przy sobie więcej undead dragonów.
Taktyka:
Tak jak u wszystkich bossów w PoI - przede wszystkim trzeba odciążyć blokera‚ który pierwszy wszedł do teleportu i spotkał tego bossa. W pojedynkę nie będzie miał szans go zablokować‚ ponieważ na wejściu będzie musiał zmierzyć się z samym bossem i Lichami‚ Undead Dragonami i możliwe‚ że Demonami‚ jeśli przyjdą z sąsiedniego pomieszczenia. Może być ich sporo‚ więc inni blokerzy powinni za pomocą czaru 'exeta res' odebrać mu po pare potworów‚ zanim będzie za późno. Następnie skupiamy sie oczywiście na samym bossie‚ strzelając najlepiej z SD/Explo + ewentualnie takie czary‚ jak great energy beam‚ czy energy wave. Jeśli potworów jest dookoła naprawdę dużo‚ a jest to server no-pvp‚ to mag może się posłużyć czarem Ultimate Explosion (na pvp jest niebezpiecznie‚ chyba‚ ze ekipa jest na to przygotowana). Niektórzy członkowie grupy walczące w tym pomieszczeniu mogą leczyć blokera/blokerów‚ żeby nie padli od nagłego combo. Przydatny jest też tutaj leczące‚ spontaniczne czary druidów.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Nie da się ustalić‚ że boss się zrespił‚ bez zobaczenia go. Nie ma żadnych wiadomości ani sygnałów o jego pojawieniu się.
Położenie:
Pits of Inferno quest‚ komnata Ashfalora.
Screeny:
-
Filmiki:
-
Evil Eye - boss beholderów. Jego respawn jest w Hellgate‚ tam gdzie jest największy chyba resp beholderów i elder beholderów. Nie ma z niego zachwycającego loota - jest podobny‚ jak z elder beholdera‚ chociaż częściej mogą wylecieć dobre itemy‚ niż z samego eldera. Mimo wszystko jest dosyć mocny‚ szczególnie ze względu na jego summony i wiele innych elder beholderów otaczających go. Nie zawsze można sobie poradzić‚ jeśli wejdziemy w taki duży respawn.
Sposób ataku:
Ma podobne ataki jak beholder‚ czyli pojedyncze ale mocniejsze ataki z ognia‚ poisonu‚ energii‚ czy 'gwiazdek'.Strzela również z poison wave i podobnego wave‚ który ma hydra‚ ale ten odbiera nam manę (w dosyć dużych ilościach). Summonuje też dużo demon skeletonów i ghostów‚ oraz paraliżuje - to często powoduje śmierć‚ kiedy zostaniemy sparaliżowani‚ a w tym czasie otoczą nas summony i zaatakują inne elder beholdery. No i pojawia się razem z wieloma innymi elderami. Są one wszystkie bardzo blisko siebie‚ więc bez GFB jest ciężko.Taktyka:
Jeśli wiemy‚ że ten boss się zrespił‚ nie należy poruszać się do niego zbyt szybko. Po drodze spotkamy wiele elder beholderów‚ a lepiej‚ żebyśmy je zabijali pojedynczo. Gdy już zobaczymy samego Evil eye'a‚ staramy się go zabić zanim stworzy summony‚ ponieważ im dłużej z nim walczymy‚ tym jest ciężej. Można też spróbować go lurnąć pod jakieś pomieszczenie ze schodami‚ żeby zwiać na górę jak coś pójdzie nie tak.
Sorcerer/Druid - koniecznie mana shield‚ bo możemy sie spodziewać wielu combo. Trzeba też pamiętać‚ że może on nam wyssać dużo many‚ więc powinno się używać często mana potiona. GFB będzie tutaj też konieczne‚ ze względu na summony i inne potwory‚ które respią się w Hellgate. Jeśli będzie dużo demon skeletonów można użyć niewidki - zawsze się przydaje. Bossa najlepiej ubić z SD‚ resztę respu z GFB.
Paladyn też powinien go szybko zabić‚ bo beholdery nie mają dobrej obrony‚ więc bolty (RSy bezużyteczne) i SDki powinny dobrze wchodzić. Resztę respawnu‚ tak jak wyżej‚ wybić z GFB‚ ewentualnie odlurowując pojedynczo potworki. Można też tak samo podlurować bossa pod jakieś pomieszczenie i wchodząc i schodząc po schodach‚ strzelać do Evil Eye'a z SD + bolt.
Knight ma tutaj dosyć ciężko‚ ponieważ ten boss będzie się starał utrzymać dystans‚ a rycerz walczy z bliska. Lepiej więc odlurować w miarę możliwości pojedynczo potworki‚ żeby nie zginąć gdy rzucimy się na bossa‚ a ten uciekając wejdzie w resp paru elderów. Ewentualnie można schować się za róg jakiegoś domku‚ a gdy boss sam podejdzie‚ zaatakować go. Wtedy jednak narazimy się na duży atak ze strony jego summonów. Tutaj bez GFB ciężko dać radę‚ szczególnie ze względu na te elder beholdery‚ których przy obecności tego bossa będzie tam pełno. Samego Evil Eye'a bijemy z broni dwuręcznej‚ pomagając sobie runami HMM‚ czy Explo. Używamy exori‚ jeśli jest taka możliwość.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Komunikatów przy respie Evil Eye'a nie ma‚ lecz można poznać‚ czy się pojawił‚ już wchodząc do Hellgate. Kiedy jest on tam obecny‚ widzimy też o wiele więcej Elder Beholderów w miejscach‚ w których zazwyczaj ich nie było. Idąc na północ całej jaskini‚ gdy zobaczymy wave zza ekranu‚ będziemy pewni‚ że to właśnie ten boss ; )
Położenie:
http://img88.imageshack.us/img88/7279/evilmapajr8.jpgFernfag - boss monków. Jest to jedyny boss‚ którego może zabić tylko i wyłącznie druid‚ bo znajduje się on na wyspie druidów obok PoH‚ czyli Isle of Mists.
Sposób ataku:
Mimo‚ że jest bossem monków‚ to nie atakuje z bliska. Stoi daleko od nas‚ strzelając z SD i HMM. Przywołuje też masę war wolfów‚ które są często bardzo uciążliwe. Sam też może zamieniać się w war wolfa.
Taktyka:
Jest odporny tylko na niewidzialność‚ więc można do niego strzelać dosłownie z wszystkiego. Najlepiej jednak ubić go z SD‚ lub z GFB strzelając przy okazji do tych wszystkich wilków. Można też tutaj użyć niewidki‚ dzięki czemu wilki będą bezsilne i pozostanie nam tylko sam Fernfag do zabicia. Posiada on jednak kilka sposobów ataku więc można się od niego spodziewać combo. Dla bezpieczeństwa przyda się mana shield.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Przy jego zrespieniu się nie ma żadnych komunikatów - jedynym rozwiązaniem jest pójście i przekonanie się czy się pojawił‚ chociażby podczas expienia na PoHu ; )
Położenie:
http://img480.imageshack.us/img480/7325/fernmapapl6.jpghttp://img475.imageshack.us/img475/5990/fernssfa7.jpgFilmiki:
Tibia 7.81
http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/13324Ferumbras - jeden z najmocniejszych bossów‚ a na pewno najtrudniejszy do pokonania. Pare lat temu siał postrach‚ jako potężny Master Sorcerer‚ mogący przywołać różne potwory‚ takie jak Warlocki czy Demony. Był kierowany Durina‚ jednego z twórców tibii i zabijał każdego kogo napotkał w Thais. W końcu jednak udało się go zabić na PoHu‚ o czym świadczą runy z wieloma użyciami‚ m.in. w domku Bubble. Potem już się nie pojawiał‚ aż do letniego update w 2006 roku. Został znowu przywrócony do gry‚ tym razem jako potwór. Jego siedzibą jest wieża na wyspie Kharos i pojawia się tam od czasu do czasu. Dojście do niego jest bardzo ciężkie‚ nie mówiąc już o samej walce z nim. Loot jest jednak opłacalny‚ bo możemy zdobyć Ferumbras' Hat‚ potrzebny do addona w Mage outfit quescie. Według niektórych npc‚ jest on sorcererem‚ który zszedł na złą drogę: "A fallen sorcerer‚ indeed. What a shame."
Sposób ataku:
Należy zacząć od tego‚ że ciężko jest do niego w ogóle dojść. Mieszka on na szczycie wieży‚ a żeby tam się dostać trzeba pierw przejść przez wszystkie jej piętra (łącznie z jednym piętrem podziemi). Jest to takie ciężkie‚ ponieważ cała ta budowla jest pełna najgorszych potworów. Zaczynając od Hydr‚ Serpent Spawnów i Lichów‚ na Dragon lordach‚ Behemothach‚ Warlockach i Demonach kończąc. W pokoju Ferumbrasa jest za to zazwyczaj około 6 Demonów‚ w tym co pół minuty pojawia się nowy. Sam Ferumbras może jeszcze przywołać ich kilka. Walczy on z bliska i chociaż jest magiem‚ to ma bardzo dobre ataki melee. Mimo wszystko atakuje głównie z magii‚ a używa ataku z dymu na obszarze takim jak ma GFB‚ podobny pocisk do wcześniejszego‚ tylko w formie gwiadzek - life drain ball i great poison ball. Posiada również możliwość strzelania z gigantycznego exori‚ obszarem przypominające wcześniej wymienione ataki. W walce z nim możemy też bardzo szybko stracić dużo many‚ bo używa mocnego mana drain. Więcej ataków trudno wyłapać spośród gigantycznego spamu z gfb‚ jaki robią demony. Właśnie one zazwyczaj powodują porażkę ekipy walczącej z bossem‚ bo im dłużej się go atakuje‚ tym więcej pojawia się demonów.
Taktyka:
Na początek trzeba się zastanowić‚ czy ekipa z którą idziemy jest wystarczająco mocna. Tu mogą paść najwyższe levele na serverze‚ jeśli będzie ich mało i będą niezorganizowani. Zaczynamy pierw przechodzić wieże. Każdy poziom jest podzielony na jakby osobne pokoiki‚ a w nich jest pełno różnych potworów. Ważne jest‚ aby zaraz po wejściu zablokować przejścia do innych pomieszczeń za pomocą magic walli‚ aby nie przyszło więcej potworów. Na samym szczycie wieży będzie trzeba użyć dźwigni‚ żeby teleport prowadzący do bossa działał. Dźwignia będzie jednak aktywna tylko przez chwilę‚ więc trzeba w miarę szybko po jej przestawieniu wejść do środka. Tam na początku idą knightci‚ najlepiej z energy ringiem‚ aby zdążyć się ustawić. Można też używać stone skin amuletów‚ ale w razie śmierci będziemy bez aola‚ a to grozi stratą cennych rzeczy. Blokerzy muszą wejść w mniej więcej tym samym czasie‚ oczywiście najlepszy bloker wchodzi pierwszy. Nie może tu dojść do tego‚ że jeden knight będzie otoczony przez te wszystkie potwory; każdy z blokerów odbiera po pare demonów dla siebie‚ za pomocą czaru 'exeta res'. Następnie lurujemy wszystkie potwory pod ścianę‚ najlepiej tak‚ jak jest pokazane w filmiku niżej. Wtedy wchodzą shooterzy i biegną w stronę teleportu‚ ale zatrzymują się obok niego. Należy tu jak najszybciej zacząć leczyć blokerów‚ bo sami sobie nie dadzą rady. Ważne jest też‚ żeby potwory znajdowały się jak najdalej od shooterów i gdy jakiś demon‚ lub sam Ferumbras się przerzuci‚ to bloker musi go 'odzyskać' czarem 'exeta res'. Tymczasem wszyscy shooterzy‚ oczywiście na mana shieldzie‚ strzelają w Ferumbrasa ile się da‚ lekceważąc na razie Demony. Ważny jest tutaj czas‚ ponieważ co chwilę będzie się pojawiał nowy Demon. Im więcej będzie blokerów‚ tym łatwiej będzie wszystkim przeżyć‚ boprzypadnie mniej demonów na jednego knighta. Zaraz po zabiciu Ferumbrasa shooterzy wychodzą‚ a knightci podbiegają do wyjścia ostatni i wychodzą w mniej więcej tym samym czasie‚ żeby osoba wychodząca na końcu nie padła od tych wszystkich Demonów‚ które tam zostały.
Jeśli jest jakaś stała‚ zgrana ekipa‚ to mogą to wszystko przetestować‚ kiedy Ferumbrasa nie będzie i zastosować tą taktykę‚ jak się pojawi : )
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Pojawiają się tutaj wyraźne komunikaty:
The seals on Ferumbras old cidatel are glowing. Prepare for HIS return mortals.
Ferumbras return is at hand. The Edron Academy calls for Heroes to fight that evil.
Ferumbras has returned to his citadel once more. Stop him before its too late.
Położenie:
Na mapie zaznaczyłem punkty a)‚ b) i c)‚ bo trzeba kawałek pójść pod ziemią‚ a nie chciałem dwa razy umieszczać zdjęcia poziomu 0.
Obrazek
Screeny:
http://img475.imageshack.us/img475/3072/ferussrh2.jpgFilmiki:
Tibia 7.8
http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/11001Tibia 7.81
http://tibicams.tibianetwork.com/en/movies/show/12689Tibia 7.92
http://tibicams.tibianetwork.net/en/movies/show/19704General Murius - Jeden z bossów Minotaurów. Ten pojawia się w Mintwalin‚ w parku. Jak sama nazwa wskazuje w Mintwalin jest on generałem‚ więc nigdy nie pojawia się sam; zawsze towarzyszy mu jego niewielka armia różnych minotaurów.
Sposób ataku:
Oprócz swojej armii potrafi summonować dodatkowe mino guardy i archery. Biega też dosyć szybko‚ więc jeśli walczymy na odległość‚ to może nas mocno zranić. Atakuje głównie z melee‚ chociaż strzela też z boltów i często używa exori.
Taktyka:
Do walki z Muriusem przydaje się czar niewidzialności. Sam boss będzie nas widzieć‚ ale wszystkie te mino guardy i archery już nie‚ a przecież podczas 'wizyty' Muriusa w Minwalin jest ich pełno. Boss ten jest jednak dosyć słaby w porównaniu z innymi‚ więc każda profesja może go zabić bez blokera.
Knightci będą tu mieli chyba najtrudniej‚ ponieważ Murius używa najmocniejszego ataku tylko z bliska. Można tutaj odlurować go sobie do komnaty Markwina i schować się na chwilę za bramką levelową‚ lub ropnąć gdzieś na bramę i zabić bez towarzystwa innych minosów.
Sorcerer/Druid najlepiej zabije go z runy SD‚ ewentualnie dobijając z HMM. Tutaj sprawa jest prosta‚ ale lepiej na wszelki wypadek włączyć czar Mana Shield‚ aby uniknąć śmierci z ewentualnego combo.
Paladyn nie będzie miał kłopotów. Wystarczy wrzucić niewidkę i można biegać z nim na ogonie strzelając z czegokolwiek. Mogą to być bolty (trzeba uważać‚ żeby nie dogonił) i w tym przypadku lurujemy go sobie pod jakieś drzwi i otwierając/zamykając je strzelamy do niego. Podobnie można zamknąć się w jakimś pomieszczeniu i strzelać przez okno. Innym sposobem jest użycie na przykład Royal Spearów. Strzelamy normalnie z odległości‚ ale w tym przypadku nie musimy się obawiać‚ że mocno oberwiemy jeśli nas dogoni.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Przy respie Muriusa również nie ma żadnego komunikatu‚ aczkolwiek bardzo łatwo można się zorientować‚ że boss się pojawił. Tutaj najważniejszym sygnałem będą mino guardy i archery w parku‚ gdy normalnie jest tam tylko pies i pare zwykłych minotaurów.
Położenie:
http://img147.imageshack.us/img147/7...usmapkarq9.jpghttp://img61.imageshack.us/img61/365/muriussssb0.jpgFilmiki:
Tibia 7.81
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/14734Tibia 7.81
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/13750--- z0rtOr dodał 2 minut i 45 sekund później ---
Grorlam - Boss Stone Golemów. Jest bossem‚ którego ludzie najczęściej lurują‚ a nie zabijają. Loot z niego jest słaby i nieopłacalny w porównaniu z kosztami przeznaczonymi na zabicie go. Posiada on 3000 hp i leczy się bardzo mocno i dosyć często. Jak można zobaczyć na poniższej mapie - można do niego dojść najszybciej przez Thais. Droga do niego do niedawna była bez żadnych przeszkód do lurowania i przez to można go było spotkać na przykład przed depo w Thais. Po ostatnim update jest to już niemożliwe.
Sposób ataku:
Grorlam atakując nie używa czarów; walczy z bliska‚ często rzucając ogromnymi kamieniami‚ tak jak Behemoth. Używa też czaru haste‚ dlatego na niższych levelach ucieczka może być ciężka.
Taktyka:
Na początku potwór był nieodporny na niewidzialność‚ ale ostatnio to się zmieniło. Zabicie go nie jest już takie łatwe jak wcześniej‚ bo tym razem jesteśmy zmuszeni bronić się przed jego mocnymi atakami.
Knight raczej nie ma co próbować zabić go sam. Lepiej zawołać kilku kolegów‚ którzy mogliby być shooterami. Nie należy się jednak na niego wybierać bez dobrego shieldingu oraz ekwipunku‚ inaczej możemy zginąć lub po prostu zafundować sobie olbrzymie straty w leczących potionach.
Paladyn musi być w towarzystwie wymienionego wyżej blokera. Strzela z najlepszej broni pod ręką‚ mogą to być zarówno bolty‚ jak i różne speary czy nawet assassin stary. Ważne jest jedynie‚ by zadawane obrażenia były wystarczająco mocne na pokonanie jego szybkiego uleczania się.
Sorcerer/Druid (oczywiście z blokerem) korzysta ze wszystkich run i czarów spontanicznych‚ byleby nie tych używających ognia. Przyda się mana shield‚ jeżeli boss miałby się przerzucić na niego.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Tutaj jedynym rozwiązaniem jest sprawdzanie co jakiś czas‚ czy boss się pojawił‚ ponieważ przy jego zrespieniu się nie ma żadnych komunikatów‚ nie widać również‚ że w jego pobliżu jest więcej potworów niż powinno być‚ tak jak na przykład jest w przypadku bossa minotaurów - Muriusa. Nie wydaje on również żadnych dźwięków‚ więc można po prostu zostawić sobie noobchara na jego respie i logować się co jakiś czas‚ aby sprawdzić czy ten boss się pojawił.
Położenie:
http://img244.imageshack.us/img244/8...ammapkann5.jpghttp://img339.imageshack.us/img339/8...orlamssjv9.pngFilmiki:
Tibia 7.9
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/16044Tibia 7.81
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12537Horned Fox - Drugi boss minotaurów. Pojawia się czasami w wieży minotaurów obok Kazordoon i chociaż ma mniej hp od Muriusa (300)‚ to jest troche trudniejszy do pokonania. Przede wszystkim dlatego‚ bo respi sie na małej skałce i nie ma go gdzie odlurować. Jego zabicie jest jednak o wiele bardziej opłacalne niż zabicie Muriusa: wypada z niego Nose Ring potrzebny do addona w Assassin Outfit Quescie. Ciekawostką jest‚ że w miejscu w którym się respi‚ możemy znaleźć pare tekstów z jego podpisem ; )
Sposób ataku:
Horned Fox atakuje podobnie jak Murius - Głownie mocne ataki melee‚ czasem bolty. Summonuje także mino archery‚ guardy i magi.
Taktyka:
Jak już wspominałem‚ zabija się go gorzej od Muriusa‚ bo tutaj trzeba będzie się też skupić na leczeniu‚ a nie tylko na ataku. W tym przypadku również bardzo przydatna jest niewidzialność na wszystkie te otaczające go mino archery i guardy.
Sorcerer/Druid bez niewidki potrzebuje tutaj pare run GFB na wyczyszczenie całego piętra. Konieczny jest wtedy czar Mana Shield‚ ponieważ oprócz samego bossa możemy mocno oberwać od reszty minosów. Zejdzie też pewnie pare manafluidów ale to już zależy od levela. Natomiast z niewidzialnością możemy się skupić na samym bossie‚ najlepiej jest zakończyć jego żywot szybko‚ za pomocą runy SD ; )
Paladyn koniecznie rezygnuje z kuszy‚ ubiera tarczę i najlepszą broń dostępną dla niego (różne speary‚ lub assassin stary). Używa też niewidzialności i skupia się na bossie‚ pomagając sobie dostępnymi runami (najlepiej oczywiście SD).
Knight też ma ciężko‚ szczególnie bez stealth ringa‚ bo będzie zadawać mniejsze obrażenia z GFB. Polecam natomiast ropnięcie Horned Foxa poziom wyżej‚ gdzie są tylko 4 mino archery i zabicie go tam w miarę możliwości używając głównie exori oraz pomagając sobie runami HMM lub ewentualnie explo. Na wyższych lvlach nie będzie chyba problemu z zabiciem go bez żadnego kombinowania - wystarczy traktować go jak zwykłego mino guarda ; )
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Przy tym bossie nie ma żadnych komunikatów‚ nie wydaje również żadnych dźwięków. Jeżeli chcemy na niego polować‚ to należy z niewidką wylogować się na poziomie wyżej nad jego respem. Są tam 4 mino archery‚ więc po wlogowaniu i sprawdzeniu czy jest‚ będzie można się spokojnie wylogować. Radze tylko uważać z tzw. 'exitowaniem' tam‚ bo sam‚ gdy polowałem na niego i akurat nie mogłem się wylogować‚ dałem exit‚ bo myślałem‚ że jeszcze dużo niewidki mi zostało. Myliłem się.. ; )
Użytkownik Thpo w swoim artykule pokazał ciekawy sposób polowania na potwora. Horned fox pojawi się nawet‚ jeśli bedziemy stali zalogowani na miejscu jego respa!
Położenie:
http://img248.imageshack.us/img248/7636/foxmapkauk2.jpgScreeny:
http://www.putimg.net/uploads/117100...rned%20Fox.PNGzdjęcie pochodzi ze strony kelekian.net
Filmiki:
Tibia 8.0
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/28811Imperor - boss Diabolic Imp'ów (o czym świadczy nie tylko wygląd‚ ale i początek nicka ;) ). Jeden z bossów w pits of inferno queście‚ czyli żeby go zabić trzeba mieć conajmniej 80 lvl. Pojawia się bardzo rzadko w komnacie Infernatila w siedzibie Ruthless Seven. Podobnie‚ jak z innych bossów w PoI‚ wylatuje z niego tylko jedna rzecz - w tym przypadku jest to Imperor's Trident. Nie wiadomo‚ do czego ten trójząb służy‚ możliwe‚ że będzie niedługo wykorzystany do jakiegoś addona‚ czy innego questa.
Sposób ataku:
Imperor‚ zarówno jak Plasmother‚ jest jednym z nowo odkrytych bossów‚ dlatego nie odkryto jeszcze wszystkich szczegółów sposobu jego walki. Jest jednak bossem Diabolic Impów‚ dlatego walka z nim może być ciężko trudna i denerwująca. Walczy się z nim podobnie‚ jak z Warlockiem‚ ponieważ walczy z magii na odległość i potrafi być niewidzialny. Jest też bardzo szybki‚ a dodatkowo może używać haste‚ co jeszcze bardziej utrudnia złapanie go. Atakuje głównie z explosion i fire balli i może z tego zrobić dobre combo. Dodatkowo bardzo szybko i mocno się leczy. Zapewne ma też różne inne ataki‚ jednak za mało osób go spotkało i z nim walczyło‚ by je wszystkie od razu poznać. Możliwe‚ że może summonować Diabolic Impy. Jest też wspomagany przez 2-3 demony‚ oraz wiele Hellfire Fighterów i Hellhoundów.
Taktyka:
Z bossami niewidzialnymi i w dodatku szybko uciekającymi jest często problem. Tutaj nie da się go tak łatwo odlurować od innych potworów‚ więc trzeba najlepiej te potwory odlurować‚ a na samym końcu dobić bossa. Inaczej osoby‚ które goniąc za Imperorem do komnaty z tronem‚ mogą szybko paść‚ bo wepchają się w środek respu demonów. Dlatego też najlepiej jest odlurować pierw same Demony i inne potwory i zabić w miarę osobno‚ niż zmagać się z tym wszystkim na raz. Gdy już wszystkie‚ lub większość potworów zostanie zabita‚ należy zająć się bossem. Paru Knightów musi gonić go‚ aż podbiegnie do ściany i przygnieść go do rogu‚ żeby nie mógł uciec. Nie zapominamy jednak w tym czasie‚ że to nie byle jaki boss i nie wolno pozwolić swojemu hp‚ żeby spadło za nisko. Gdy potwór będzie już w potrzasku‚ shooterzy biorą się za strzelanie z SD i HMM (można również z explo‚ ale wtedy ucierpią i knightci jeśli to pvp). Sorcowie mogą też łatwo trafiać do niego z great energy beam. Będzie pewnie co chwile znikał‚ ale pojawi się‚ gdy oberwie z kolejnego czaru.Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Nie da się ustalić‚ że boss się zrespił‚ bez zobaczenia go. Nie ma żadnych wiadomości ani sygnałów o jego pojawieniu się.
Położenie:
Pits of Inferno quest‚ komnata Infernatila.
Screeny:
-
Filmiki:
-
Lethal Lissy - Jeden z bossów‚ którzy mogą się pojawić podczas najazdu piratów na Liberty Bay. Nie zawsze pojawia się akurat ona - może to być inny z bossów piratów. Zabicie jej jest opłacalne ze względu na loot: wypada z niej Lethal Lissy's Shirt potrzebna do addonu w Pirate Outfit Quescie. No i jest jedynym bossem-kobietą ; )
Sposób ataku:
Ten boss atakuje głównie z melee‚ ale używa też nutek (podobne jak u np. Banshee) i czasami rzuca nożem. Posługuje się też innymi piratami - potrafi summonować Pirate Buccaneerów. No i podobnie jak u innych bossów piratów - zanim się ją dopadnie‚ trzeba pierw pozabijać innych piratów‚ którzy podczas najazdu są dosłownie wszędzie...
Taktyka:
Tak samo‚ jak u innych piratów - niszczyć wszystkie gorsze potwory‚ by dopaść bossa.
Sorcerer/Druid musi walczyć na mana shieldzie‚ przy takiej ilości piratów jest to raczej konieczne. Bossa atakuje najlepiej z SD‚ reszte zabija z GFB.
Paladyn powinien wybrać tutaj tarczę i royal speary/e-speary/assassin stary (zależy co mamy). Warto podlurować sobie bossa z dala od innych piratów‚ ale jeżeli boimy się‚ że ktoś nam go ukradnie‚ to staramy się uważać na ilość HP i często się leczyć. Jeżeli uda się zabić tego bossa to i tak nie będzie waste. Oczywiście‚ tak jak zawsze - przydatne SD i naturalnie GFB.
Knight walczy z bliska‚ więc musi dobiec do Lissy i próbować zabić jak najszybciej. Będzie musiał używać GFB‚ bo co chwile będą się pojawiali nowi piraci. Na samego bossa może użyć exori lub runy ofensywne‚ na przykład Explo‚ czy HMM.
Jak rozpoznać‚ że boss się zrespił?
Tutaj nie ma żadnych problemów‚ pojawiają się komunikaty:
Unknown ships are sighted south of Liberty Bay.
The ships that approach Liberty Bay from the south have raised the pirate flag! Hide or grab your weapons to fight.
Pirates are launching an attack on Liberty Bay! Hide or fight.
Pirates have invaded the fortress.
Boss pojawia się przy ostatnim komunikacie "Pirates have invaded the fortress.". Przypominam też‚ że nie zawsze podczas najazdu musi pojawić się ten boss.
Położenie:
http://img206.imageshack.us/img206/7...ssymapagr5.jpghttp://img206.imageshack.us/img206/130/lissyssfz8.pngFilmiki:
Tibia 7.81
http://www.tibicams.tibianetwork.com...ies/show/12214-
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbetaki.xlx.pl
Strona
1 z
2 • Znaleźliśmy 14 rezultatów •
1,
2