Zbliżenie na system PvP.
Zuo jest bardzo zue - 04-05-2009 21:25
Na tibia.com ukazał się ciekawy artykuł. Zapraszam do przeczytania go.
Podczas dyskusji szybko okazało się, że opinie są między graczami są podzielone, w zależności od sytuacji na danym świecie PvP, często zdania były zupełnie przeciwne. Jednak nie jest to dziwne skoro każdy świat PvP jest na swój sposób wyjątkowy i własne przeżycia mają wielki wpływ na twój punkt widzenia. Dla wielu system PvP jest bardzo ważną częścią Tibii i jest wypełniony po brzegi emocjami takimi jak podniecenie, ekscytacja i radość.
http://i42.tinypic.com/2q090k6.jpg Istnieje wiele powodów walki pomiędzy graczami, wymieniając tylko kilka z nich: wyzwanie, współzawodnictwo, prestiż, przyjaciele, ale także władza, zemsta, łup, strata ofiary czy zazdrość. Byli gracze, którzy działali pod wpływem maksymy „Zabij kogokolwiek, kiedykolwiek i gdziekolwiek!” czy też gracze o zupełnie innych poglądach, którzy domagają się zwiększenia ograniczeń.
Na kilku światach PvP wydaje się, że ogólna zasada Tibii została zapomniana. Wielu graczy cierpi z powodu opresji ze strony innych graczy, którzy są znacznie potężniejsi i często są zorganizowani w grupy. W naszej sondzie przeprowadzonej w styczniu, prawie 43 % wszystkich głosujących powiedziało, że czują się prześladowani i nie mogą poradzić sobie z tą sytuacją. Natomiast odsetek glosujących, którzy uznali siebie za ciemiężców jest bardzo niski, zaledwie 7 %. Pokazuje to, że władza jest często skupiona w małej grupie graczy i mimo to mogą rządzić duża ilością graczy, a nawet całym serwerem.
Naprawdę doceniamy zróżnicowane opinie jakie otrzymaliśmy. Różne perspektywy, pozycje i motywacje dostarczyły nam solidnej podstawy do wewnętrznej dyskusji i zrozumienia problemów.
Wewnętrzna DyskusjaCzłonkowie CipSoftu z różnych działów brali udział w wewnętrznej dyskusji, która była prowadzona przez zespół menadżerów zajmujących się naszym produktem, Tibią. Uczestnicy mieli rożne doświadczenia związane z PvP. Niektórzy z nich byli już ofiarami przypadkowego zabijania graczy i nadużywania władzy kilkanaście razy, inni czerpią radość z PvP i czasami nawet zabijają losowo graczy. Przed rozpoczęciem szczegółowej dyskusji na temat, skupiliśmy się na zdefiniowaniu celów, które chcemy osiągnąć. By zdefiniować cele, musieliśmy najpierw odpowiedzieć sobie na fundamentalne pytanie dotyczące światów PvP: Jakim miejscem powinny być albo raczej jakim miejscem nie powinny być.
http://i42.tinypic.com/muiids.jpgZabijanie innych graczy jest dozwolone na światach PvP i jeżeli założysz tam postać powinieneś mieć na względzie to, że możesz zostać zabity przez innych graczy. Jednakże, światy tego typu nie powinny być miejscami gdzie zabijanie jest nieokiełznane, gdzie opresja ze strony innych i intensywne zabijanie graczy jest na porządku dziennym.
System czaszek ogranicza już zabijanie do pewnego stopnia więc nie tracimy nad tym kontroli. Także w
zasadach Tibii jasno stoi: „nie powinieneś nadużywać swojej siły by ciemiężyć innych i zmuszać ich do grania na twoich własnych zasadach”.
Zdefiniowanie CelówTibia jest grą, której celem jest rozrywka. Gracze powinni czerpać radość z czasu spędzonego w grze. Jest to dosyć niepokojące, że coraz więcej i więcej ciemiężonych graczy myśli nad opuszczeniem gry czy już ją opuściło, jako że nie mogą czerpać dalej radości z gry. Więc jak osiągnąć równowagę pomiędzy PvP, które jest ekscytujące i wymagające a PvP, które jest uczciwe i nie tak podatne na nadużycia jak teraz?
Nasze cele muszą pokryć wszystkie te aspekty i w końcu wymyśliliśmy wytyczne dla naszego ponownego przyjrzenia się systemowi PvP:
1. Redukcja możliwości ciemiężenia innychJak już wcześniej wspomniano, dzisiejszy system PvP zostawia za dużo miejsca dla zabrania kogoś wolności i do wymuszenia własnych zasad na innych graczach. Nie powinno być możliwe kompletne zrujnowanie gry przez innych, i do niszczenia ich zabawy przez groźby.
2. Redukcja Frustracji wynikającej ze śmierciŚmierć ma na celu bycie bolesnym przeżyciem, czymś do zapamiętania. Jednakże gdy poziom frustracji jest za wysoki, negatywne konsekwencje będą postępować. Śmierć może odstraszyć graczy czy nawet zachęcić ich do stosowania nielegalnych programów w celu odrobienia straconego czasu. Dodatkowo, im więcej tracisz podczas śmierci tym bardziej jej się boisz. Jeżeli ktoś zagrozi że będzie cię w kółko zabijać, tym szybciej mu się poddasz im wyższe są skutki śmierci.
W wiosennym patchu zredukowaliśmy kary związane ze śmiercią i zmieniliśmy system błogosławieństw. Jak dotychczas, wydaje się że redukcja była dobrze zbalansowana gdyż prawie 69 % wszystkich graczy, którzy wzięli udział w naszej sondzie. Uznali oni, że wiosenny patch był dobrym posunięciem.
3. Redukcja AgresjiSonda pokazała, że atmosfera w Tibii uważana jest za agresywna przez wielu graczy. Tutaj także trzeba podjąć pewne działania, jako że chcemy by nasza gra posiadała pokojową i przyjazną atmosferę. Agresywni gracze są częściej zamieszani w destruktywne zachowanie i łamanie zasad co czyni redukcję agresji jeszcze ważniejszą. Jak można przeczytać w komentarzu do jednej z
zasad Tibii: „Jeżeli destruktywne i agresywne zachowanie wobec innych powoduje, że czujesz się dobrze, to nie jest miejsce dla ciebie”.
4. PvP powinno być emocjonujące i wymagające, ale także uczciweChcemy utrzymać ekscytację i radość z PvP, to podekscytowanie, które spływa po twoim kręgosłupie podczas walki gdy nie wiesz czy twoja postać przeżyje to czy też nie. PvP nie powinno być łatwe jak bułka z masłem, musi być wymagające i potrzeba trochę umiejętności do opanowania sztuki PvP. Dodatkowo, walki PvP powinny być uczciwe. Nasz anti-cheat pomoże nam spełnić ten cel. Prędzej czy później wszyscy oszuści, używający botów do PvP, zostaną wyłapani i poniosą konsekwencję.
5. Alternatywy i dodatkowe możliwościJeżeli inni ciemiężą cię i nie ma żadnej drogi wyjścia z tej sytuacji, prędzej czy później poddasz się. Alternatywy i dodatkowe możliwości umożliwią ci znalezienie wyjścia z trudnej sytuacji. Dla graczy, którzy chcą zmierzyć swoją siłę podczas walki z innymi, na pewno skorzystaliby z trybu wojny czy pojedynku. Takie walki zachodziłby za zgodą obu stron. Nie chcemy ograniczać wolności PvP na zwykłych światach PvP więc pokazanie alternatyw jest bardzo ważne. Nowe typy serwerów i wyregulowane PvP są także ważną opcją wartą zastanowienia. Ogólnie mówiąc, chcemy także zaoferować więcej sposobów na spędzanie czasu w Tibii i zapewnić szeroki wachlarz zadań, który nie jest połączony z PvP.
6. Tibia jest trudną grą, zostawcie ją taką!Jeżeli chcemy wprowadzić zmiany, zawsze musimy mieć tą najważniejszą maksymę w głowie. Tibia jest wyzywającą grą i zostanie taką w przyszłości.
Jak możecie sobie wyobrazić, znalezienie konsensusu jest czasami bardzo trudnym zadaniem. Opinie różnią się także pomiędzy członkami CipSoftu mimo tego, że wszyscy pracujemy w jednym celu. By pokazać wszystkie tematy jakie omówiliśmy w szczegółach, musielibyśmy znacznie przekroczyć granice tego artykułu. Dlatego wybraliśmy przykład by pokazać, że zalety i wady czasami wykluczają się wzajemnie.
Poprawić Exivę, czy nie?W publicznej dyskusji czar Exiva był „gorącym” tematem, jako że jest ściśle połączony z PvP. Wielu graczy uważa, że poprawienie i ograniczenie czaru Exiva jest bardzo potrzebne by ograniczyć nadużywanie siły. Jednakże, było także wielu graczy, którzy byli przeciw z wielu powodów. Czar Exiva umożliwia zlokalizowanie innych graczy w raczej krótkim czasie. Jest to bardzo przydatne kiedy szukasz swoich przyjaciół czy też znaleźć pozycję wrogów na wojnie. Jednakże umożliwia to też polowanie na gracza. Oznacza to że gdy tylko jest online może zostać znaleziony i nie ma żadnej możliwości dla niego by ukryć się przed Exivą.
http://i41.tinypic.com/2jb7dqa.jpgArgumenty były rzucane przez obie strony, szybko okazało się, że w naszej wewnętrznej dyskusji zdania także są podzielone. W takiej sytuacji dojście do konsensusu będzie bardzo trudne. Które argumenty były za, a które przeciw? Generalnie wiele graczy proponowało ograniczenie Exivy, w taki bądź inny sposób. Omówiliśmy wiele propozycji dotyczących tego czaru:
- Ograniczenie zasięgu, przykładowo czar działał tylko na wyspie, na której był rzucony
• Ograniczenie dokładności czaru więc nie będzie można dokładnie określić pozycji gracza
• tylko pewne grupy postaci mogą być znalezione dzięki Exiva: postaci na białej liście do której zostały dodane za własną zgodą, członkowie gildii, członkowie party, gracze z czaszkami czy gracze podpaleni Soulfire. Niektórzy proponowali by pokazywanie twojej postaci na „Who is Online” uczynić opcjonalnym tak samo jak status zarówno w grze jak i na stronie internetowej.
• wprowadzenie czaru bądź runy przeciwko Exiva, co pozwala na uniknięcie bycia wykrytym
Ważnym pytaniem było dla nas: Jak nowa Exiva wpłynie na ciemiężców i ofiary? Jakie wypłyną z tego korzyści i skutki uboczne patrząc na nasze cele? Chcielibyśmy pokazać wam ogólny przekrój przez zalety i wady, które wyszły na wierzch podczas wewnętrznej dyskusji.
Zmieniona Exiva dla ofiar• Korzyści wynikające z naszych celów
- Zmieniona Exiva dałaby ofierze możliwość ucieczki i ukrycia. Poprzez to chcemy zaoferować alternatywne i dodatkowe opcje.
• Niedogodności wynikające z tychże celów
- Obecnie Exiva nie jest używana tylko przez graczy nadużywających siły w celu odnalezienia ofiary. Ofiary również mogą korzystać z tego czaru, aby sprawdzić, czy ciemiężca jest w pobliżu. Po zmianie exivy niemal niemożliwe będzie uzyskanie takiej informacji w odpowiednim czasie.
Efekty uboczne
• Ograniczona moc Exivy uczyni grę bardziej interesującą, ponieważ będą niezbędne pewne umiejętności, aby śledzić i znaleźć kogoś.
• Te zmiany będą również miały wpływ na wojny. Trudniejsze będzie zlokalizowanie wroga w takich warunkach. Ponadto, jeśli lista graczy obecnie będących w grze („Who is online?”) będzie opcjonalna, nie będzie wiadomo, którzy gracze z wrogiej gildii są online. Bitwy mogą stać się mniej przewidywalne, a ich skutki bardziej zaskakujące. Pewnie części graczy spodoba się to, innym nie za bardzo.
• Z powodu większej trudności w zlokalizowaniu gracza, trudniejsza będzie zemsta na osobie, która np. przywłaszczyła sobie nie swój lootbag.
W toku procesuJak możecie zauważyć, droga do nowego systemu pvp jest jeszcze długa. Ucisk słabszych graczy i masowe zabijanie losowych graczy zostały określone jako najbardziej palące problemy serwerów pvp.
Oprócz zaklęcia Exiva omówiliśmy jeszcze inne ważne aspekty systemu pvp, jak system czaszek, siła drużyn, losowe zabijanie czy wojny. Oceniliśmy ostrożnie otrzymane od graczy opinie i propozycje, zawsze w zgodności z naszymi celami dotyczącymi systemu pvp.
Strefy non-pvp, brak stref ochronnych dla graczy broniących się,
czarne czaszki, liczenie zabójstw graczy agresywnych i inne obiecujące pomysły, które zostały oznaczone jako „developer notes” na naszym forum dyskusyjnym.
http://i40.tinypic.com/aph8cp.jpgPonieważ zmiany te mogłyby znacznie wpłynąć na system pvp, chcemy dalej rozwijać te pomysły, prosimy o Wasze opinie. Ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Ponadto proces uaktualniania systemu pvp jest ciągle otwarty na zmiany. Cele, które zdefiniowaliśmy, poprowadzą nas przez naszą podróż i jesteśmy pewni, że będziemy w stanie znacznie poprawić sytuację: zostawić to, co jest dobre w obecnym systemie pvp i zmienić to, co powinno być zmienione.
Dla lepszej Tibii!
Wasi Community Managers
Artykuł przetłumaczony przez
Zuo jest bardzo zue i
Killer Queen.
danio_155 - 04-05-2009 22:04
Heh już widziałem to na tibia.com ale nie chciało mi się tłumaczyć. No ciekawe czy coś z tego wpłynie w życie.
Ps. Zuo napisz jakiś ciekawy artykuł o wybranym monsterze z tibi bo chce coś ciekawego poczytać o tibi ;p
@down
Coś mi się zdaję że Slythia ma identyczny podpis :>
Adrstalik - 04-05-2009 22:08
No ciekawe ;) Lubie czytać takie wątki :p
Loleq - 04-05-2009 22:12
3 ;pp
ciekawy artykuł ja bym dodał jeszcze jakieś skule.
btw. podoba mi się ten nowy system.
xMIROx - 04-05-2009 22:16
Ciekawe
Pozdro dla ciebie ze chiało ci sie to zrobic :L:P:SPD:DSPSS:>P)
Justynka - 04-05-2009 22:16
No i po co znowu chcą 'ulepszać'? mogli by utrudnić bardziej, a nie ;<
Dublet - 04-05-2009 22:20
Bardzo ciekawe...
Użytkownicy aktualnie czytający ten wątek: 213 (16 użytkownik i 197 gości)
Aventriss - 04-05-2009 22:21
bez sensu;p po to jest exiva by zlokalizowac gracza, a oni to nam uniemozliwiaja
Draxim Alur - 04-05-2009 22:23
Ciekawe te Skulle Xd
SeriouS - 04-05-2009 22:23
Całkiem dobrze że zmienią tą exive... Przynajmniej od razu po zalogowaniu nie będzie Cię bić 10 osób z gildii od której masz hunta ^^ Ale Soulfire? :?
Cina - 04-05-2009 22:25
mam nadzieje, że na non-pvp exive zostawią w spokoju ;p Bo cos mi się zdaje, że schrzanią sprawę ;p
FreshZiom - 04-05-2009 22:28
właśnie to jest istota pvp... walka!!
a nie oni z tego zrobią jakieś noob-pvp...
weźcie... co oni robią...
Pvp to wiadomo że to wojny, poszukiwania, pk teamy...
To jest istota pvp... a nie oni chcą żeby noobki miały łatwiej...
każdy przez to przechodził...
wszystko jest dobrze... jedyne problemy to są z botami a takto nic bym nie zmieniał....
przez te ich updaty połowa polaków przestanie pkować...
jeszcze exive zmieniają... oni serio nie mają co robić...
Drahis - 04-05-2009 22:29
Tak, to prawda co do tego, że h-lvl się, że tak to ujmę w cudzysłowie "wożą".
Idę swoim 45 palkiem przez Venore i bije mnie 168 rp ^^ Oczywiście są osoby, które zaraz płaczą, że się padło :P Ale taka jest Tibia. W.g mnie jest dobrze z tą exivą...
@up dokładnie ^^
Jak się nie ogarnia pvp to niech grają na non-pvp ^^
Dawca - 04-05-2009 22:31
wg mnie jedną z głównych zasad tej gry jest: wygrywa lepszy i silniejszy lub ten w grupie ;d zupełnie jak w życiu słabsi odpadają więc jak ktoś nie daje rady nie nadaje sie do tej bo jak sam CipSoft mówi Tibia jest grą trudną :]
to jest właśnie specyfika (bardzo dopbra) tej gry i niech tak zostanie bo faktycznie straci caly klimat ;/
zbędna dyskusja jak dla mnie
pzdr
azil alin - 04-05-2009 22:31
nic mi się nie podoba co tu napisali dobrze jest jak jest
według mnie powinni zwiększyć ilość fragów na bana podczas wojny jest to uciążliwe łatwo można być w dupie z tego powodu
Jeszcze nie podoba mi się nowy system blesów bo jak mam rsa to jestem w plecy 50k no niby nic ale wkurza jak ktoś często blessy zmienia uroki druta na OB
DeYoN - 04-05-2009 22:37
czy mi się zdaje czy tibia przestaje być tibia ?....
ludzie po to są światy pvp aby je opanować...np elysia opanowana przez noctum
a jednak dostają od low lvli...
ze nooby płaczą ze nie mogą grac to tibia musi stracić swój urok??....
Matiseq - 04-05-2009 22:39
Phi, mnie to nie obchodzi, czy spieprzą PvP czy ulepszą. I tak nigdy nie mam zamiaru tam grać.
A poza tym... Zaraz wprowadzą tak jak na OT* PvP od np. 20 poziomu... Ech..
Pepe22 - 04-05-2009 22:46
Ciekawa moze byc ta nowa Exiva :D
leny03 - 04-05-2009 22:56
Ale zal :/ Cipsoft juz chce całkiem zniszczyć ducha tej gry :/ Co to za pvp jak żeby z kimś walczyć musisz go wyzywać na pojedynek? niech jeszcze zrobią że może 100 lvl nie może 20 zabić :/ to już żal! jak wejdzie ten up przestaje grac. Użalają się nad 15 lvlami ze hunty łapią za wyzywanie.. nie mogę tego pojąć :/
Mentos - 04-05-2009 23:01
Chyba władza O.o
@topic
No nieźle O.o Wczytałem się. Dzięki za transa^ Z pojedynkami to nóbóSTWO!
ReQuwizytor - 04-05-2009 23:02
Jak już wcześniej było wspomniane, niektórym może się to podobać, a niektórym nie..
Ale cóż dzisiejsza tibia już taka jest Ehhh... ma swoje + ale tez na pewno minusy
Jak coś to mi się ten pomysł podoba na 70% ;//
Kelris - 04-05-2009 23:16
Dziwne Dziwne.
W sumie to są tysiące.... miliony podobnych spraw.
Czy pojawią się teraz podobne artykuły bo ktoś wszcznie dyskusje na temat: "Dlaczego ścieżka [gdzieś tam] jest z północy na południe, a nie ze wschodu na zachód...."
Jestem ciekawa co z całej gry zostanie za 10 lat...
Wiewior - 04-05-2009 23:18
Exiva - usunąć
szkody materialne związane ze śmiercią -zostawic ;d
szkody w lvlu - mozna by zredukować jeszcze bardziej
moim zdaniem powinni też zwiekszyc limit zabijania :) oraz zmienjszyc czas trwania rs a przedłuzyc zwyklej czaszki do np 20 min.
@up
Nic. Polityka Cipsoftu niedługo doprowadzi do tego , że nowi gracze nie będą napływac.
Pitrosk - 04-05-2009 23:57
gratulacje Zuo za chęć przetłumaczenia :)
ciekawy artykuł
_cam_ - 05-05-2009 01:28
wg mnie jedną z głównych zasad tej gry jest: wygrywa lepszy i silniejszy lub ten w grupie ;d zupełnie jak w życiu słabsi odpadają więc jak ktoś nie daje rady nie nadaje sie do tej bo jak sam CipSoft mówi Tibia jest grą trudną :]
to jest właśnie specyfika (bardzo dopbra) tej gry i niech tak zostanie bo faktycznie straci caly klimat ;/
zbędna dyskusja jak dla mnie
pzdr
Mocno się mylisz wygrywają ugrupowania co botowały, dzieli konta, lub grali wcześniej, walą kasa rl na allegro w co popadnie. Słabsi odpadają bo graja fair, nie botuja nie dzielą acc, grają całkiem nie dawno w tibie, na serwie. Masz już dosyć gry nie chce się już bić lvl?to ochłoń i wyjdź na powietrze, inni tez ludzie i chcą sobie pograć ale co tam lepiej im to utrudnić:> Czy nie widzisz jak stare są już serwy pvp , jakie lvl? i co ma zrobić szara myszka sama przeciwko złemu reżimowi?
..
Nic. Polityka Cipsoftu niedługo doprowadzi do tego , że nowi gracze nie będą napływac.
Ale wróci dość spore grono starych graczy w tym ja hm po banicji 2 letniej
edit xD
Jak by mi ktoś wyleciał to spadaj na nopvp. Serw pvp wybrałem po to aby mieć możliwość ubicia kogoś bo bije mi np moby. A nie leczenia kompleksów z rl (dodajmy jedynkę z polaka , mama mnie wyzwala , dostałem po gębie od rówieśnika itp.) i pokaże jaki to ja hero wirtualny i klepania kogo popadnie polepszając sobie tym humor
Taxew - 05-05-2009 01:41
No nie jest zbyt przyjemnie ;>
Mozna by cos zmienic ;d
PsYcHu23 - 05-05-2009 06:57
Własnie najgorsze jest to gdy cie atakuja w grupie. Kilka razy dostalem takiego hunta z rzadnego powodu! chrzanic pvp!
Desertman - 05-05-2009 07:13
No, ciekawe słowa, chociaż nie chciałbym, żeby weszły w życie
Zolq94 - 05-05-2009 07:27
zal zal zal zal zal.... cipsoft zaczyna tak ekstra smierdziec ze niechce mi sie w to grac.
SUT21 - 05-05-2009 07:38
łomg ale to dłuuugie xD ale ok. przeczytam :>
Squeez - 05-05-2009 08:23
@up jeszcze nie skończyłeś, rotfl...
@top jak co każdy update cały czas to samo, totalny bezsens...
@offtop ja chcę tibie 7.6...
:cool:
cygan slejter - 05-05-2009 09:14
Wreszcie po paru update i ostrych postowaniach ludzi doszli do tego:eek:
to jest chyba najwazniejsze zdanie jakie napisal cipsoft w tym roku :cool:
Grelo'Ziom - 05-05-2009 10:01
Nie ma jak to z gówna robić jeszcze większe gówno.
Ta? Było... 5lat temu.
Niedługo jeszcze zrobią, że tylko o 20lvl wyżsyzch i niższych od siebie można bić, haha. Shit dla retardów. No ale cóż, zwalone community-zwalona gra. ;)
Guard - 05-05-2009 11:11
Ładny artykuł, tylko przepuście przez Worda ;p Tylko kilka literówek znalazłem.
Karateka - 05-05-2009 11:26
Bardzo ciekawy wątek i miło się czytało ..
Aga - 05-05-2009 11:27
Bez sensu, powinni tą exivę zostawić w spokoju :|
Demos666 - 05-05-2009 11:50
exive to powinni zostawić , jak cie będą chcieli kogoś znaleźć to i tak znajdą , z reszto chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie expi na huncie ;P
Ogólnie pomysł Cipsoftu na tak , dobrze kombinują
--- Demos666 dodał 5 minut i 20 sekund później ---
Exiva - usunąć
szkody materialne związane ze śmiercią -zostawic ;d
szkody w lvlu - mozna by zredukować jeszcze bardziej
moim zdaniem powinni też zwiekszyc limit zabijania :) oraz zmienjszyc czas trwania rs a przedłuzyc zwyklej czaszki do np 20 min.
@up
Nic. Polityka Cipsoftu niedługo doprowadzi do tego , że nowi gracze nie będą napływac. tak najlepiej cipsoft powinien wogóle zlikwidować kare śmierci wtedy na pewno tibia miała by sens
Co do limitu zabijania i rsa - brak słów , to nie ots
ps chyba cipsoft wyraźnie pisze że chce zrobić tak żeby można było się zabijać , ale bez przesady , chyba każdy ma prawo grać na serwerze który wybrał nie zależnie od tego czy jakaś sflustrowana grupa dzieciaków postanowi że na serwerze nie będzie grać nikt prócz nich
bednielo - 05-05-2009 11:50
Po pierwsze to bardzo dobrze przetlumaczony artykul, ale czgo mozna byłoby sie spodziewac Po Zuo i Killer Queen. Mam nadzieje ze przez te zmiany ktore mam nadzieje nadejda bede mogl spokojnie wrocic na moj stary swiat PvP
Scobel - 05-05-2009 12:14
Haha ... Muszę po raz kolejny wywołać burzę ...
Ludzie 90% z was gra od czasu Tibii 7.4 no może 7.6 wtedy PvP to już nie było PvP ...
Kiedyś i na NoN PvP można było ze sobą wojować pomiędzy Guildami.
A teraz wasze PvP to "HotKey" i kto ma więcej kasy na wbicie leb, dobre eq i runki ...
Żałosne ...
Pomyśleć, że kilka lat temu w Tibii większość z was nie wyszła by poza hmm 50 poziom ??
Hehe ... Wielkie mi PvP ...
Desto'ires - 05-05-2009 12:16
może przeniesiemy sie na pvp :D
Justynka - 05-05-2009 12:23
Najlepiej by zrobili jakby przywrócili Tibię do starej postaci :] a nie robili kolejny ots..
Jak ktoś nie umie grać i boi się, że 'p4dNiIieE i StRaCiI EeQiU' to niech idzie grac na non-pvp ;|
poducha17 - 05-05-2009 13:00
Czekam na zmiany, chcę zobaczyć czy będzie lepiej czy gorzej ;p
Kiedy nowy update wchodzi dokładnie?? Kiedy będą jakieś zapowiedzi? :)
Xelloris - 05-05-2009 13:16
Znosiłem wszystkie dotychczasowe updaty, ale ten to już przechodzi wszystkie inne, co to ma być. Jak ktoś sobie nie radzi na pvp to niech idzie na non-pvp a nie uprzykrza życie tym których w tibi kręci tylko pvp, czyli takim osobą jak ja. Jeżeli ten update będzie tak kiepski jak piszą to na pewno wiele ludzi odejdzie w tym też ja.
MaNioo - 05-05-2009 13:24
Hehe ... Wielkie mi PvP ...
Nie pozostaje nic innego jak przytaknąć. Dzisiaj dobre pvp to dla 80% z was dobrze ustawiony bot...
Sebooo the'Breve - 05-05-2009 13:31
właśnie to jest istota pvp... walka!!
a nie oni z tego zrobią jakieś noob-pvp...
weźcie... co oni robią...
Pvp to wiadomo że to wojny, poszukiwania, pk teamy...
To jest istota pvp... a nie oni chcą żeby noobki miały łatwiej...
każdy przez to przechodził...
wszystko jest dobrze... jedyne problemy to są z botami a takto nic bym nie zmieniał....
przez te ich updaty połowa polaków przestanie pkować...
jeszcze exive zmieniają... oni serio nie mają co robić... Dla Ciebie polecam śmignąć na PvP-e ;] Tam to jest dopiero Hard-Core.
Sam nienawidze światów n-PvP i od kąd gram w tibie to gram na PvP ale, niektóre słowa z twojej wypowiedzi są ok ale nie powiesz że mając 60 lvl nigdy nie drapneło cie przynajmniej z 3 100+ ;] To jest naprawde denerwójące ;] pozdRo
Sebeq69 - 05-05-2009 14:02
Fana bylaby mozliwosc pojedynkow i jakies nowe skule ale moim zdaniem nawet na swiatach non-pvp fajne byly by pojedynki
azil alin - 05-05-2009 14:20
Krew mnie jasna zalewa ze maja to wprowadzić
jak czytam wasze komentarze to przeważnie 50 lvl się odzywają które kozacza do takich właśnie 20 lvl bo myślą ze im mogą coś zrobić i później mam pretensje jak im naprawde wpadnie 100+lvl z pvp trzeba mieć naprawde kilku znajomych najlepiej rl i trochę oleju w głowie żeby się wybić nic więcej i trochę bardziej się postarać niż na nonpvp ale to już inna historia
jak kogoś to interesuje jak można coś takiego zrobić to niech napisze priv do mnie może mu podpowiem kilka cenych informacji jak ja robiłem z moimi rl zęby się wybić z pvp
_cam_ - 05-05-2009 14:32
..
jak kogoś to interesuje jak można coś takiego zrobić to niech napisze priv do mnie może mu podpowiem kilka cenych informacji jak ja robiłem z moimi rl zęby się wybić z pvp
Wybić się to nie problem ale jakie podaż nam za rady jak kolega padnie twój za nic, że ma zapłacić lub nie płacić? Powiem jedno bez lizania dupy nawet na 200lvl sobie nie pograsz jak wpada po ciebie gildia co włada serwem i masz 3 wyjścia lizać ile wlezie, udawać ze nic nie widzisz (nawet gdy sam padniesz co 2 dni) lub walczyć..
Maly Zbychu - 05-05-2009 14:51
Fajne ;)
Obrazek jak ten mały ucieka przed ekipą haha :D
Bacardi - 05-05-2009 15:16
hehe czytałem o tym już na tibia.com ale nie chciało mi się przepisywać poza tym nie zrobił bym tego tak ładnie jak ten kto to przetłumaczył i wrzucił na forum
Barts - 05-05-2009 15:24
Pomysł z exiva jest dobry :)
obserwator - 05-05-2009 15:26
Jak to się mówi, że co nie zrobią to i tak komuś się nie będzie podobać.
Moje zdanie jest takie:
1. Exive zostawić w spokoju.
2. Te nowe skule jakoś mnie nie przekonują, ale co fakt to fakt, że dużo h lvl na za dużo sobie pozwala.
3. Jak uwielbiacie tak wojny to można by było wprowadzić system typu: wojna miedzy gildiami i gracze z gildii w wojnie nie ponosili by żadnych konsekwencji po zabiciu wroga oprócz pz.
4. A jak ktoś uwielbia tak padanie to jest pvp-enfo... jednak trochę update jest trochę śmieszny, bo chcą dogodzić wszystkim,a dogadzają paru procentom graczy.
5. W pvp jest już tak, że gracze raz padają a innym razem zabijają i później taki gracz jak go zabiją mówi powinni coś zrobić z tymi pk, a jak sam zabija to się cieszy- to w tym momencie niema wyjścia tylko zrobienie wersji która odpowiada chociaż trochę 2 stroną i trzymać się jej.
Ktoś napisał, że przez te update dużo ludzi przestaje grać i to jest fakt i się z tym zgadzam, jednak bez update też by przestawali, mówiąc że niema nic nowego.
Pozdrawiam.
pheon - 05-05-2009 15:44
Exiva - fail totalny, może odrazu ją usuńmy z gry...
Ja zawsze miałem i będę miał takie zdanie - nie umiesz grać to nie graj albo idź na n-pvp do dzieciarni, która przeżywa deada jak Averios (czyt. płacz,ból & rozpacz; ew. cięcie żył,drgawki)
I mówię to z perspektywy osoby cięmiężonej i tej która jest ciemieżcą ;]
A skulle mi się podobają jeśli chodzi o grafike, tylko ocb z tym czarnym ?
zielo21 - 05-05-2009 16:16
Ciekawy artykuł ; >
Djbuh - 05-05-2009 16:21
No ładnie juz nie bedzie jak snakować jeśli ma sie mniejszo gildie niż przeciwnik to jest 0 szans na wygranie bez informacji o ludziach online i dotego bez czary exiva Bravo CipSoft
Jomilate Teik - 05-05-2009 16:27
Mi się podoba jak jest i niech nic nie zmieniają ;D
witmac44 - 05-05-2009 16:32
Ale nikt nie pomyślał o światach non pvp gdzie Pro Karacze chodzą i przeszkadzają expić, lurują, trapują, przeszkadzają w questach oraz co najstraszniejsze chyba krzyczą "KAAAARAAAAAA"!
Pirat99 - 05-05-2009 16:41
Exive mogli by zostawić w spokoju. Moim zdaniem oni chcą za dużo zmieniać ale przyznam że problem na pvp jeśli chodzi o zabijanie graczy bez powodu byle tylko kogoś ubić jest wielki.
Valdan - 05-05-2009 17:41
te czaszki są świetne :D
Tomekk - 05-05-2009 17:49
Ciekawe dobrze napisany temat :) mi się to podoba myślę, że takie zmiany mogą być dobre choć wiem, że nie którym się one nie spodobają.
Sasek - 05-05-2009 18:02
Ja to chyba przestane grać, jak udupczą exive...Bo normalnie codziennie kogoś zabijam albo hunce a bez exivy go nie znajde ;(
cropp111 - 05-05-2009 18:44
Lepiej niech zostanie tak jak jest bo może być tylko GORZEJ
Kocur93 - 06-05-2009 14:04
Jeżeli już by coś mieli zmieniać to ewentualnie system Warow, tzn żeby np liderzy gildii widzieli na stronce innych gildii przycisk "Wypowiedz Wojne" i wtedy lider tej wyzwanej gildii ma powiedzmy 48h żeby przyjąć wojnę albo nie ;D i w chwili przyjęcia odlicza się czas np 24h i wtedy przez tydzień członkowie obu gildii mogą się bić bez zdobywania skulli. Mam nadzieje że ktoś zrozumiał ;D
Guard - 06-05-2009 14:25
Jeżeli już by coś mieli zmieniać to ewentualnie system Warow, tzn żeby np liderzy gildii widzieli na stronce innych gildii przycisk "Wypowiedz Wojne" i wtedy lider tej wyzwanej gildii ma powiedzmy 48h żeby przyjąć wojnę albo nie ;D i w chwili przyjęcia odlicza się czas np 24h i wtedy przez tydzień członkowie obu gildii mogą się bić bez zdobywania skulli. Mam nadzieje że ktoś zrozumiał ;D
Blee, popsuło by klimat.
Dzony - 07-05-2009 18:05
Niech dadzą stare UE :D
Jujorina - 07-05-2009 18:49
No i po co znowu chcą 'ulepszać'? mogli by utrudnić bardziej, a nie ;< Utrudniają z exiva i jest to bardzo dobry pomysł.
--- Jujorina dodał 1 minut i 9 sekund później ---
Ja to chyba przestane grać, jak udupczą exive...Bo normalnie codziennie kogoś zabijam albo hunce a bez exivy go nie znajde ;(
No widzisz teraz właśnie będzie lepiej w szukaniu danej osoby. Jestem za!
Justynka - 07-05-2009 21:41
@Jujorina
To z exivą to fakt utrudnienie.. ale i ulepszenie.. a dla kogo? Dla dzieci co grać nie umieją ;] nic z tego dobrego nie wyjdzie ..
Guard - 08-05-2009 07:52
Zaraz będzie połowa h lvl "retired", bo pogorszy im tylko.
sniardwy123 - 08-05-2009 11:31
Dobre to będzie hehe
kubi_95 - 11-05-2009 22:47
Grałem na isarze i nielubie PVP
.prO#siaK - 13-06-2009 11:02
9.5
Zabronione jest bezsensowne odświeżanie starych, nieaktualnych tematów, w których od ostatniej wypowiedzi minął ponad miesiąc.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbetaki.xlx.pl