Zespol Pomocniczy - Dzial Tworczy.
Yetj - 02-06-2008 18:38
Na oficjalnej stronie gry pojawił się ciekawy artykuł. Zapraszam do przeczytania go.
Cały zespół bierze udział w wielu różnych projektach. Jednakże ich najważniejszym zadaniem jest przygotowywanie dwóch głównych aktualizacji w ciągu roku. Najczęściej zaczyna się to od zebrania wszelkiego rodzaju pomysłów. Jednakże
Chayenne,
Knightmare i
Denson Larika nie są jedynymi osobami, które się tym zajmują. W rzeczywistości wszyscy członkowie CipSoft są proszeni do podzielenia się swoimi pomysłami. Oczywiście forum z propozycjami jest również brana pod uwagę odnośnie aktualizacji. Raz kiedyś cały zespół spotyka się w celu przedyskutowania z
Guido i
Carbanem, kierownikami Tibii, które z pomysłów powinny się znaleźć w aktualizacji. Czy będą nowe obszary? Co powinno zostać wprowadzone? I wiele trudnych pytań na które muszą odpowiedzieć. Następnym krokiem jest stworzenie listy nowych przedmiotów które zostaną wprowadzone, zadań, NPC i jesli to konieczne nowych terenów. Tworzony jest nowy klient. Nowi NPC są rozmieszczani na mapie, dodawane są nowe obszary, przedmioty i przygotowywane nowe zadania. Wszystko to co zostało zaplanowane zostaje dodane do klienta, aby następnie to przetestować. Jeżeli jest zauważony jakiś błąd jest on natychmiast poprawiany. Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów jak są robione uaktualnienia zapraszam do
tego tematu.
Inne zadaniaTworzenie aktualizacji nie jest jedynym zadaniem członków zespołu. Są oni też odpowiedzialni za naprawianie błędów w grze, takich jak błędy mapy, błędy w tekstach NPC i książkach. Kiedykolwiek gracz zgłosi jakiś problem, support team prosi zespół pomocniczy o sprawdzenie go. Odwrotnie jest w przypadku gdy potwór za szybko się pojawia ponownie po zabiciu lub bardzo łatwo go wyciągnąć na wyższy poziom, albo gdy na mapie są obszary gdzie można kogoś bardzo łatwo zablokować. Wtedy zespół pomocniczy ma za zadanie sprawdzić to i postarać się to naprawić.
Przez cały rok w Tibii występują różnego rodzaju eventy, takie jak atak goblina w Bożym Narodzeniu, kolorowe jajka w Wielkanocy, Halloweenowy zając albo miesiąc kwiatów w czerwcu. Wszystko to musiało zostać wymyślone, zaplanowane, zaprojektowane i wprowadzone przez zespół pomocniczy. W przypadku jakiejś dyskusji na temat Tibii lub TibiaME przynajmniej jedna osoba z pomocniczego zespołu bierze w niej udział. Pomimo tego iż większość zna zasady gry, jak i to kto je stworzył, więc członkowie zespołu są idealnymi kandydatami do powstawania nowych pomysłów.
W dodatku obowiązku tego zespołu należy regularne sprawdzanie wielu cech by zobaczyć czy dobrze działają. Tej wiosny oraz lata sprawdzane są np. tereny do polowań. Część mniejszych poprawek została już wprowadzona z aktualizacją przeprowadzoną w kwietniu. Pozostałe poprawki dojdą razem z letnim updatem.
http://static.tibia.com/images/news/...d_analysis.jpgRysunek przedstawia Lodowe Wyspy na Securze. Czerwone części wskazują miejsca, gdzie najczęściej zostają zabijane potwory. Jak widać
Okolnir i obozy barbarzyńskie są najbardziej popularnymi miejscami do polowań, natomiast
Frost Gianty na
Tyrsunga są zdecydowanie mniej odwiedzane. Ale nie trzeba mówić że takie mapy mogą dać tylko słabe pomysły jak popularne są polowania na tych terenach. Z tego powodu nie jest to jedyna podstawa stwierdzenia popularności danych miejsc. Dobrym skutkiem jest obserwowanie, zdobywania doświadczenia oraz łupów z danych serwera. Zostały przeprowadzone wywiady z graczami o ich opinii na temat szybkości odradzania się potworów, loota, zachowania potworów oraz doświadczenia. Wszystkie te wyniki są porównywane ze sobą i analizowane, aby w końcu zdecydować, które tereny bardziej zbalansować. Dajmy jeden przykład, analiza przedstawia, że niższe pietra Banuta były raczej mało popularne. Cały obszar w którym został zaprojektowany to jedna ogromna pusta przestrzeń, która nie pozwalała kontrolować większej ilości potworów. W związku z czym letnia aktualizacja przyniesie kilka poprawek i dodatków architektonicznych które mają na celu ograniczenie potworów aby nie atakowało ich 8 sztuk jednego gracza od razu po wejściu. Niektóre miejsca mają stać się bardziej atrakcyjne do polowań.
TibiaMEhttp://static.tibia.com/images/news/judigator.jpgZanim
Judigator dołączył do zespołu pomocniczego, większość rzeczy dla tej popularnej gry komórkowej utworzyła
Chayenne. Nawet dziś pomaga ona
Judigatorowi w jego pracy przez dostarczanie pomysłów na zadania albo też przez dawanie rad jak dalej zaprojektować pewne czynniki gry. Jednakże teraz najwięcej pracy w planowaniu i tworzeniu aktualizacji do TibiaME spoczywa na
Judigator.
TibiaME wydaje cztery aktualizacje każdego roku, dwie główne jak również dwie mniejsze, które znane są jako epizody. Te epizody składają się z sześciu patchów każdy, które są łączone, każdy z nich tworzy małą historię w innej sprawie. Teraz możesz sobie wyobrazić jak
Judigator jest zajęty całymi latami z planowaniem i wprowadzaniem uaktualnień dla TibiaME.
Aktualizacje dla prac TibiaME są tworzone całkiem podobnie jak aktualizacje Tibii. Wszystko zaczyna się od spotkania
Durina i
Balinora, zarządców projektu TibiaME,
Judigatora, programisty, jak również członka supportu, i oczywiście
Chayenne. Razem szukają pomysłów i decydują, co ma zostać wprowadzone. Po uzgodnieniu, zapisują koncepcje. Czyli otoczenie, szczegółowe opisy zadań i przedmiotów, jeśli to konieczne to robią również rysunki nowych obszarów. Pierwsze szkice potworów czy też obszarów aby określić klimat i styl nowej aktualizacji.
Na samym końcu wprowadzają pomysły w życie. Jeśli są nowe obszary lub krajobrazy zostają one wprowadzone jako pierwsze. Lasy, góry, plaże, śnieżne wzgórza albo kwieciste łąki są umieszczane na mapie. Następnie dodawane są potwory ich łupy oraz statystyki. Później pisane są teksty dla NPC. W końcu dodawane zostają funkcjonalne części gry, np. podłogi czy drzwi. To najtrudniejsza i najdłuższa część, gdyż wszystkie rzeczy muszą zostać rozmieszczone poprawnie i z rozwagą. Wszystkie te zmiany muszą działać poprawnie. Gdy wszystko jest już wprowadzone, następuje sprawdzenie i przetestowanie każdej nowej rzeczy i gdy wszystko jest w porządku następuje wprowadzenie aktualizacji.
Oprócz uaktualnień,
Judigator zajmuje się też naprawianiem błędów w grze. Jest również aktywnym czytelnikiem forów związanych z TibiaME. tym sposobem przychodzą mu nie tylko na myśl nowe pomysły ale i także wie co należy dopracować aby poprawić satysfakcję gry.
GrafikaNie trzeba mówić że każdego roku do Tibii i TibiaME jest potrzeba niezliczoną liczbę grafik. Jest wiele potworów, przedmiotów oraz mnóstwo nowych rzeczy oraz bardzo dużo innych grafik które są dodawane w grze z każdą aktualizacją. Tworzenie ich jest bardzo dużym obciążeniem dla naszego grafika
Jana. Proces tworzenia potworów w Tibii przebiega zgodnie z planem. Pierwszy przód i tył który trzyma potwora w bezruchu. Wtedy można oglądać ich z obydwu stron. Następnie grafiki zostają zapisane. Większość animacji potworów w grze składa się z dwóch scen.
Pierwszą rzeczą która jest robiona podczas aktualizacji to grafika środowiska, szczególnie jeśli jest zaplanowany nowy obszar. To umożliwia wcześniejsze zaczęcie prac z mapą projektantowi. Sztuką jest narysowanie wszystkiej grafiki ołówkiem albo bezpośrednio w edytorze grafiki na komputerze. Pomysły na przedmioty lub potwory zwykle dostarczane są przez pomocników projektantów. Często dają bardzo dokładne i szczegółowe opisy przedmiotów które mają zostać zaprojektowane. Czasem jednak sam artysta tworzy coś związanego z nazwą przedmiotu i jego myślami. Niestety nasi graficy 3D
Richard i
Jenny są zajęci głównie naszym nowym projektem, ale od czasu do czasu też pomagają
Janowi w tworzeniu przedmiotów do gry lub w innych projektach.
http://static.tibia.com/images/news/...ts_artists.jpgW grafice gry wyraźnie widać wkład pracy grafików, otrzymują również zadania ze wszystkich działów w CipSoft. Tym sposobem wszystkie grafiki na stronie zostały stworzone również przez nich.
Jan zaprojektował nową stronę początkową i oczywiście drugoplanowy obraz strony internetowej. Ponadto wszystkie projekty ulotek i plakatów w
Tibijskim Sklepie oraz inne grafiki przedstawiane w naszych artykułach są również autorstwa
Jana. Aby zilustrować różne artystyczne style dla tego artykułu poproszono ich trzech aby zrobili jakieś efektowne obrazki widziane powyżej.
Praca jako projektant albo grafik jest pewną pracą i zapewne wiele graczy Tibii śnie o pracy w pomocniczym zespole. Lecz wymaga ona bardzo dużo twórczości ale też wrodzonej zdolności by mieć na oku całą koncepcję gry. Punkty doświadczenia, siła i loot nowych potworów musi pasować do obecnego bestiariusza. Bronie i wyposażenie muszą być dobrze zbalansowane aby gracze mieli jednakowe szanse, oraz nie mogą być bezużyteczne oraz nowa grafika musi zostać stworzona w tym samym stylu co poprzednia. Zawsze gdy nowa aktualizacja zostaje wprowadzona, zespół pomocniczy przyczynia się do niezliczonych pomysłów i artystycznych talentów oraz kreatywności. Ludzie pracujący w teamie pewnie cieszą się z własnych prac i pomysłów, lecz ich praca jest dużo trudniejsza i bardziej wymagająca niż by się to wam wydawało, wymaga bardzo dużo cierpliwości, wytrwałości i przede wszystkim głęboko zakorzenionej miłości do gier. A oni to mają i kontynuują swą pracę.
Więc korzystaj z pracy naszych pomocnych projektantów i grafików i ciesz się grą.
Tleyth - 02-06-2008 19:41
Hmm... Czyżby coś nowego?
Scobel - 02-06-2008 19:46
Hmm... Czyżby coś nowego?
Jeśli człowiek jest na bieżąco to od dawana wie, że coś z 3D i nowym projektem się szykuje ...
Co do arta ... nic nowego, masło maślane ...
Irwin546 - 02-06-2008 21:22
Dość ciekawe.
Jednak jest wiele grafików, którzy przerastają tych z CIPsoftu. Mimo to muszę powiedzieć że pod względem grafiki odwalono naprawdę dobrą robotę...
A o projekcie 3D wiadomo od dawna. Z początku tworzono grafiki 3D jako uzupełnienie concept artów dla grafików-parę z nich jest na ju tubie.
A specjalny projekt 3D jest znany od czasu gdy CIPsoft wstawił ogłoszenie o poszukiwaniu grafika 3D.
Cina - 03-06-2008 20:44
ten projekt 3d już jest dość długo znany... ciekawe kiedy będą jakies nowinki na jego temat :D
tak jakby na to nie patrzeć to jest taki owijany w bawełnę poradnik jak zrobić OTS xD mówią tu od czego zaczynają, potem dopasowują tam grafiki... napisali nawet jak robią potwory :P
Kiro - 03-06-2008 22:43
, większość rzeczy dla tej popularnej gry komórkowej utworzył Chayenne. Nawet dziś pomaga on
Chayenne to kobieta.
Thust Evan - 04-06-2008 00:02
No właśnie ale nie wiem czemu oni biorą takie dziwne "nicki" jakby nie mogli dać prawdziwych imion.... tak jak na przykład ta Chayenne nazywa się Valerina czy Valeriana :P
Przecież mogą nam powiedzieć nie znajdziemy ich raczej i nic nie zrobimy im.
Ale co do tematu to grafika jest uboga.....
Jak ja przeglądałem inne prace ludzi i ktoś takie ładne jabłka zrobił prawie jak prawdziwe gdyby je dodali było by pięknie bo te co są teraz to jest hańba :P
czesiu - 04-06-2008 06:56
No właśnie ale nie wiem czemu oni biorą takie dziwne "nicki" jakby nie mogli dać prawdziwych imion.... tak jak na przykład ta Chayenne nazywa się Valerina czy Valeriana :P
Przecież mogą nam powiedzieć nie znajdziemy ich raczej i nic nie zrobimy im.
Ale co do tematu to grafika jest uboga.....
Jak ja przeglądałem inne prace ludzi i ktoś takie ładne jabłka zrobił prawie jak prawdziwe gdyby je dodali było by pięknie bo te co są teraz to jest hańba :P
Może dlatego że tak im się podoba ? może nie chcą sie tak ujawniać ? Ich sprawa.
@Topic
Nic nowego xP
Irwin546 - 04-06-2008 08:27
Mozę lubią zachowywać anonimowość?
Drakon - 06-06-2008 08:43
http://www.wop.tibianetwork.net/modu...op?user_ID=596Jqak by ktoś był ciekaw, tutaj zobaczycie grafiki Izuaela
Drazhen - 29-06-2008 15:40
Szkoda że w nastepnym update nie bedzie dodane nowych terenów, mogli by juz zrobic;(
Artiru Newal - 11-10-2008 15:04
:) fajne :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbetaki.xlx.pl