Znad ramion grafików.
Killer Queen - 02-03-2009 20:13
Na stronie głównej ukazał się kolejny, comiesięczny artykuł. Tym razem CipSoft przedstawia nam szczegóły dotyczące tworzenia potworów. Zapraszam do lektury.
CM’s: Dobrze Janie, a więc przejdźmy do sedna. Co chcesz nam pokazać? Jesteśmy bardzo ciekawi i nie możemy dłużej czekać!
Jan: Po krótkiej dyskusji z pracownikami content teamu zdecydowaliśmy, że najlepszym przykładem będzie Meduza. Meduza jest stworzeniem pochodzącym z mitologii greckiej, ale została również zaadaptowana do wielu gier fantasy, więc myślę, że przyszedł, aby pojawiła się ona w Tibii.
CM’s: Rzeczywiście! Tak więc zdecydowaliśmy się na Meduzę. Czy istnieją jakieś wytyczne, którymi musisz się kierować przy projektowaniu? Potwór musi oczywiście być dopasowany do specyfiki Tibii, ale czy Meduza ma jakieś charakterystyczne cechy?
Jan: Oczywiście, węże stanowiące jej włosy, są jej cechą charakterystyczną, którą musimy uwzględnić. W rzeczywistości musi to być wyraźnie widoczne, lub, że tak powiem „wizualnie odczytywalne”. Ponieważ nie chcę żeby gracze pomylili Meduzę z inną wiedźmą z potarganymi włosami, będę musiał użyć nieco innej skali dla węży, co uczyni je odpowiednio dużymi w porównaniu do reszty ciała. Z tym zamysłem zabiorę się teraz do naszkicowania jej w moim albumie. (rozpoczyna rysować, czemu pilnie przyglądają się CM- owie).
CM’s: Czy możemy pooglądać Twój album teraz, kiedy skończyłeś już szkic ołówkiem?
Jan: Proszę bardzo. (podaje album).
CM’s: Wow, niesamowite, jest tu tyle wspaniałych szkiców, teraz jest to prawdziwy skarb, możemy go zatrzymać? (śmiech) Nie, tylko żartowaliśmy. Prawdopodobnie nadal będziesz potrzebował szkicu Meduzy, prawda?
Jan: Tak, rysunek ołówkiem daje mi dobre pomysły na niektóre z głównych cech. Chcę wyposażyć ją w długą głowę i twarz, z boku której wychodzić będą węże i kobrę wychodzącą z tyłu jej głowy, długą szatę wyglądającą jak kostium, żylaste ramiona z długimi pazurzastymi dłońmi i mały ogon węża z tyłu, wychodzący z jej szaty.
http://img243.imageshack.us/img243/6...sabigthumb.jpgCM’s: Ona naprawdę wygląda strasznie, mamy nadzieję, że nie zamieni nas w kamień jeśli nadal będziemy się przyglądać jej wizerunkowi. A przy okazji, wygląda ona tak, jakby chciała zacząć kręcić wężem na swej dłoni jak boa piórem- jakże przerażające to jest!
Jan: Hehe, wydaje się, że szkic jest dobry, nadszedł więc czas, aby zająć się nim w Photoshopie. Nie bardzo podoba mi się jej obecna stylizacja i postawa, więc po kolei będę zajmował się każdym elementem. Wiem już, że jej głowa jest niesymetryczna w porównaniu do ilości węży wychodzących z prawej i lewej strony jej głowy, ale można to łatwo naprawić podczas skanowania.
CM’s: Więc zeskanujesz to, a później wypełnisz szkic kolorem jak w kolorowance?
Jan: Właściwie, często najpierw pracuję w odcieniach szarości zanim dodam kolor. Powodem jest to, że dużo łatwiej jest kontrolować wartości w takim obrazie i prościej się później dodaje kolor. Wartość to termin określający zakres światła i ciemności w obrazie. Na tym etapie ważne jest, aby oświetlić formy mojej kreatury, uczynić je przejrzystymi, czytelnymi i dać wrażenie objętości każdego kształtu.
Oznaczyłem już kilka efektów atmosferycznych, ale ten kawałek będzie dotyczył tylko charakteru, dlatego dodam kilka prostych efektów do tła. Dodałem mały element na jej czoło i poprawiłem drobne niedoskonałości na rysunku podczas różnych etapów rysowania w odcieniach szarości. Stopniowo rozbudowuję szczegółowy poziom, czyszczę część tła i kończę ten etap. Mógłbym ciągnąć to piekło dalej, dostawać świra z ozdobami na jej sukni, wzorami na jej skórze czy czymkolwiek innym, ale to nie jest najważniejsze. Jest czysto, główne elementy są i wyglądają dobrze, a jej petryfikująca postawa przekonuje mnie, że pora na nałożenie kolorów.
CM’s: Ale jak to zrobić? Ona jest cała szara!
Jan: Użyję kombinacji barw w Photoshopie, tryby mieszania kolorów, zwielokrotnień i nakładek. Te warstwy pozwalają podkreślić malowane odcienie szarości, co zrobiłem w poprzednich krokach. Pozwala mi to kontrolować kolory oddzielnie. Używam kombinacji kilku warstw, dopóki kolorystyka jest taka jak być powinna. Ponieważ wszystkie wartości zostały ustalone w skali szarości obrazu, prawie całe cieniowanie zostało zachowane i pozwala mi skupić się na znalezieniu palety kolorów, która będzie pasować do tego charakteru.
Użyję kilku niebieskich odcieni do zabarwienia jej skóry i kilka czerwonych do koloru jej szaty. Czerwony pas biodrowy posłuży jako dobry separator pomiędzy jej górną i dolną ciała.
Wszystko to będzie ładnie kontrastowało z kolorem zielonym, który wybrałem dla węży.
Kolor wybrany dla węży jest dość oczywisty, ale lubię połączenie będących już w grze tibijskich węży, kobr i do pewnego stopnia również hydr. To posłuży mi jako podstawa, która będzie mi służyć również jako punkt odniesienia przy tworzeniu sprite’a.
http://s5.tinypic.com/oqlx1c.jpgCM’s: Sprite? Masz na myśli małe rysunki znajdujące się w grze, tak?
Jan: Tak. Kiedy tworzę potwory do Tibii, zawsze zaczyna się od zdjęć, zarówno na północy jak i południu. Z grubsza rysuje się, lub, jak mówimy, w bloku narzędzi edycji kształtów w Photoshopie staramy się nadać odpowiednie proporcje, które będą współgrać z tibijską perspektywą. Dla stworzeń o złożonej formie jak ta (Meduza) dobrym pomysłem aby zachować główne elementy, ciała, głowy i ramion oddzielone na warstwy.
CM’s: Możesz napisać krok po kroku ja to robisz?
Jan: Oczywiście. Etap pierwszy pokazuje dobry punkt wyjścia dla paznokci, które wyglądają całkiem dobrze. To już ustala wiele proporcji stworzenia, takie jak szeroka klatka piersiowa w stosunku do głowy i ciała, które jest ukryte pod połami płaszcza. Następnie dodaję ramiona na nowej warstwie. Wybranie gestu rąk było sprawą zastanawiającą, ponieważ spora część jej ramion zostanie objęta później przez węże wychodzące z jej głowy. Mam zamiar z prostokątnej pozycji, która pasuje do nastroju tej kreatury, a także pozwala mi pokazać sporą część ramienia spod wychodzących węży, co widać w trzecim kroku, gdzie umieszczę kolejną warstwę na górze wszystkiego.
http://img98.imageshack.us/img98/581...pritesteps.gifCM’s: Niesamowite, ona naprawdę wygląda jak meduza!
Jan: Tak, to stwierdzenie obrazuje to wszystko. I pod względem anatomii i proporcji wszystko jest na miejscu. Dla lepszej odczytywalności zawsze nadaję paru wężom ten sam odcień zielonej barwy. Nawet, jeśli zasadnicza struktura jest ukryta, poza i gestykulacja jest ciągle łatwa do odczytania, więc na tej podstawie jest ona gotowa do wyszczególnienia w punkcie czwartym. Dodałem podświetlenia i cienie do formy, oczach oraz dodałem niewielką ozdóbkę na jej sukni. To obejmuje dość sporą część głównych procesów tworzenia tibijskich potworów.
Teraz wszystko co pozostało do zrobienia, to stworzenie animacji poruszania się potwora w kilku kierunkach, no i oczywiście dla tych, którzy zdołają ją pokonać, ciało w różnych stopniach rozkładu. Ponieważ jest to w gruncie rzeczy symetryczny potwór, nie będzie miał tarczy ani miecza w jednej ręce lub dziwnie zdeformowanej anatomii, brakujące skierowanie rąk w prawo lub lewo można łatwo stworzyć przy pomocy metody Glippingu i obracania sprite’ów. Teraz piłka znajduje się ponownie po stronie Content Teamu, co miejmy nadzieje oznacza, że w nowych sprite’ach znajdzie się Meduza.
CM’s: Dziękujemy Ci, Janie, za poświęcenie czasu i opowiedzenie nam o swojej pracy. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z odbycia tej twórczej podróży!
Jan: Cała przyjemność po mojej stronie!
Mamy nadzieję, że opis Jana będzie przydatny w przypadku każdego, kto interesuje się rysunkiem i procesem tworzenia rysunków z gry.
Tibia była uzależniona przez długi czas od wolontariuszy i wiele grafik z gry zostało zaprojektowanych przez graczy. Obecnie większość prac jest wykonywana w domu przez naszych grafików, ale chcielibyśmy skorzystać z okazji i podziękować wszystkim utalentowanym artystom, którzy dostarczyli nam wiele wspaniałych przedmiotów i wspaniałych sprite’ów przez tyle lat. Twoja praca wprowadza do Tibii unikatowy i czarujący styl graficzny. Chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę i podziękować graczowi
Izuael za wszystkie przedmioty, grafiki środowiska i wiele i na koniec za wspaniałe techniczne wyposażenie. Przedmioty te pomagają teraz Janowi w jego pracy. Dziękujemy!
Bądź kreatywny!
Wasi Community Managers
Adrian777 - 02-03-2009 20:18
Kolejny artykuł Cipsoftu.Dobra robota.
Pawelvk - 02-03-2009 20:26
Zawsze się zastanawiałem jak oni robią te grafiki. Podziw dla Jana . NIE wiedziałem że to aż takie trudne :D:D
Cina - 02-03-2009 20:32
Fajnie wygląda rysunek narysowany ołówkiem i jego pokolorowana wersja z Painshop'a ^^ A sprite do Tibii wygląda praktycznie jak każdy inny ;p Ogólny styl Tibii nie jest za bardzo różnorodny xD Wolę te arty rysowane ;]
MiHO - 02-03-2009 20:38
Ale brzydka kobieta...
Trochę dziwna robota :confused:
Ziommek - 02-03-2009 20:39
Ładny ten artykuł zresztą jak większosc:P
Ja osobiście czekam na jakieś węże większe :)
Rojiken - 02-03-2009 20:42
szkoda, że nie można by zobaczyć tego albumu na tibia.com jest tam na pewno dużo fajnych szkiców ^^
Erick Ellington - 02-03-2009 20:43
fajny artykulik ;D i nawet ladnie wyglada
Lechuo - 02-03-2009 20:43
zamiast potworami niech zajma sie botterami i bedzie dobrze potworow jest juz duzo a botterow jeszce wiecej powini nie wiem jakos "urozmaicic" gre zeby poprostu botterom gra sie nie oplacala i zeby kazdy botter dostal bana bo jak by zbanowac kazego bottera polawa expowisk byla by pusta i nie potrzeba bylo by nowych potworow
czaja123455 - 02-03-2009 20:46
no bo to w końcu meduza:D:D musi być brzydka a pozatym spoko artykuł przynajmniej się dowiedziałem jak są stwarzane potwory w świecie Tibijskim.:):D:):D
Maly Zbychu - 02-03-2009 20:46
Ładnie napisane :D
blood kaala - 02-03-2009 20:50
niezle medusa ;]
ale to jest trudne ;]
Srogi Kaszel - 02-03-2009 20:56
fajny motyw ciekawe czy będzie miała zdolność zamiany w kamien i jak by to wyglądało
PS:Czekamy na Ogry albo feniksy albo sfinksy :cool::cool:
Ziommek - 02-03-2009 20:56
zamiast potworami niech zajma sie botterami i bedzie dobrze potworow jest juz duzo a botterow jeszce wiecej powini nie wiem jakos "urozmaicic" gre zeby poprostu botterom gra sie nie oplacala i zeby kazdy botter dostal bana bo jak by zbanowac kazego bottera polawa expowisk byla by pusta i nie potrzeba bylo by nowych potworow
Tak tyle że wtedy ~~~~ by prawie nic nie zarabiały z tej gry bo dla nie których gra bez bota to nie gra :P
Pozdro :)
Namtar - 02-03-2009 21:05
Dokładnie.Wszystko ekstra.
Eeeee to kiedy up??
Lechuo - 02-03-2009 21:06
moze i tak ale wiesz jesli pozbyli by sie tych botterow mogli by dojsc nowi gracze ktorzy teraz nie graja w tibie z powodu owych botterow
Aqloval - 02-03-2009 21:06
ja osobiscie chcialbym zobaczyc album ze szkicami nowych potworkow :D
Pozdrawiam, Aqloval :)
barti - 02-03-2009 21:06
zamiast potworami niech zajma sie botterami i bedzie dobrze potworow jest juz duzo a botterow jeszce wiecej powini nie wiem jakos "urozmaicic" gre zeby poprostu botterom gra sie nie oplacala i zeby kazdy botter dostal bana bo jak by zbanowac kazego bottera polawa expowisk byla by pusta i nie potrzeba bylo by nowych potworow
zajeli sie boterami. nawet niedawno skasowali chyba okolo 900 kont (nie pamietam dokladnie) i nie maja co robic to sobie rysuja :P ale chociarz w lato fajne stworki beda
__________________________________________________ _______________
plemniki maja ogonki po to zeby latwiej mozna bylo je wyjac spomiedzy zebow
Lechuo - 02-03-2009 21:09
a takie dodawanie potworow wcale nie zmniejszy ilosci botterow wrecz przeciwnie za niedlugo w tibi wszyscy beda bottowac i to mnie smuci a jeszce bardziej mnie smuci ze jesli taki lord paulistinha ma "zezwolenie" na bottowanie to taki 10 latek pomysli sobie jak on moze to czemu nie ja? i takich botterow bedzie jeszcze niz jest teraz
Ace70ne - 02-03-2009 21:09
Kiedyś, przed update 8.4 widziałem na proposal board beznadziejną propozycję na nowego potwora i była nim właśnie Medusa :D Było to jednak tak fatalnie pokazane, iż myślę, że natchnienie dał im kto inny. ^^
Lechuo - 02-03-2009 21:10
zajeli sie boterami. nawet niedawno skasowali chyba okolo 900 kont (nie pamietam dokladnie) i nie maja co robic to sobie rysuja :P ale chociarz w lato fajne stworki beda
__________________________________________________ _______________
plemniki maja ogonki po to zeby latwiej mozna bylo je wyjac spomiedzy zebow
i co z tego ze beda jesli caly exp bedzie zaj...... od botterow a zreszta 900 acc no nic u mnie na servie (celesta) znalazlo by sie 10x wiecej takich nie uczciwych graczy
Luminis Inferi - 02-03-2009 21:12
zamiast potworami niech zajma sie botterami i bedzie dobrze potworow jest juz duzo a botterow jeszce wiecej powini nie wiem jakos "urozmaicic" gre zeby poprostu botterom gra sie nie oplacala i zeby kazdy botter dostal bana bo jak by zbanowac kazego bottera polawa expowisk byla by pusta i nie potrzeba bylo by nowych potworow Wkurza mnie takie gadanie. Przy każdym artykule z tibia.com piszecie:
ZAJMIJCIE SIE BOTERAMI!
PO CO NOWE "xxx", LEPIEJ ZRÓBCIE COŚ Z BOTERAMI...
Naprawdę CipSoft wie co zrobić, co widać ostatnio :) (gigantyczna liczba banów). Uważam że wprowadzanie nowych potworów, jest naprawdę fajne. Brakuje mi tylko czegoś do "masowego expienia" takiego jak rooty, czy cyclopy :) fajnie by było gdyby dali też coś dla FACC (choć sam jestem posiadaczem PACC, wkurza mnie to, iż z każdym upem zyskują tylko ci co im dodatkowo płacą :/)
Szkarlatny Adams - 02-03-2009 21:14
niech dodają teletubisie na pohu pokemony na innym landzie po co to komu?? Z tibii teraz robi się syf choć ten syf przyciąga:P
Lechuo - 02-03-2009 21:19
Wkurza mnie takie gadanie. Przy każdym artykule z tibia.com piszecie:
ZAJMIJCIE SIE BOTERAMI!
PO CO NOWE "xxx", LEPIEJ ZRÓBCIE COŚ Z BOTERAMI...
Naprawdę CipSoft wie co zrobić, co widać ostatnio :) (gigantyczna liczba banów). )
<cenzura> prawda zbanowali kilka acc zeby pokazac ze cos robia a nic nie roba!!! znam kolesi ktorzy na probe cipsofty lecieli na bocie ico leca juz 4 miesiac i ciagle nie maja bana a ludzie zlozyli chyba ze 100 raportow i nic :) pozdro pocwicz kup myszke
Pezet - 02-03-2009 21:23
o.0 az tyle pracy xD :]
Guard - 02-03-2009 21:23
Fajne fajne :D
Avengerek - 02-03-2009 21:25
zamiast potworami niech zajma sie botterami i bedzie dobrze potworow jest juz duzo a botterow jeszce wiecej powini nie wiem jakos "urozmaicic" gre zeby poprostu botterom gra sie nie oplacala i zeby kazdy botter dostal bana bo jak by zbanowac kazego bottera polawa expowisk byla by pusta i nie potrzeba bylo by nowych potworow -.- Akurat botterami się zajęli bo jak widzimy były już chyba 3 "masowe" bany dla ludzi używających nielegalnych programów zarówno 10 levli jak i 200+
Z twojej wypowiedzi wynikia że równie dobrze mogliby dodać 10 expowisk dragów i frostów i na to samo by wyszło... (przecież to na nich na ek jest najlepszy exp)
Wprowadzają nowe moby aby urozmaicić grę.
I żeby nie było offtopa:
Ciekawe aczkolwiek nie wiedziałem że to takie trudne.
#Lechuo
A 4000+ w tym wielu h-levli to nie "kilka acc".
Botterzy zawsze będa i do 0 ich nie zniszczą.
No ale ty swoim pró, evul, master charem uczciwie bijesz drutem roty z axe.
Lechuo - 02-03-2009 21:30
kolego nie zrozumiales mnie urozmaicic pod tym sensem zeby wprowadzic jakies naty"czity" tak jak to juz dawno zrobila inna firma ktora wydaje produkt STEAM ktory raz dziennie ma skan i kazdego "czitera" banuje :)
Druidexx - 02-03-2009 21:31
Świetne bardzo świetne jak i zarazem beznadziejne ;/
Bo i tak bedzie ona dla pacca ;/
Lechuo - 02-03-2009 21:34
coraz wiecej gier kozysta ze steama moze tibia tez powinna i gwarantuje ze cipsoft na tym by nie starcil a wrecz skorzystal by na tym
--- Lechuo dodał 1 minut i 52 sekund później ---
-.-
#Lechuo
A 4000+ w tym wielu h-levli to nie "kilka acc".
Botterzy zawsze będa i do 0 ich nie zniszczą.
No ale ty swoim pró, evul, master charem uczciwie bijesz drutem roty z axe.
a zebys
<cenzura> wiedzial ze bede gral uczciwie zeby tej gry nie
<cenzura> do konca pozdro !!
KoRn - 02-03-2009 21:35
Ja bardzo dobrze wiem, jak wygląda pracownia grafików w CipSofcie. Oto screen:
http://images4.wikia.nocookie.net/no...6d570f607a.jpg
xxCoukyxx - 02-03-2009 21:37
NO ciekawe co z tego wyjdzie ;d
Lechuo - 02-03-2009 21:37
i wiedz ze ta gra 3ma sie tylko dla tego ze tacy ludzie jak ja chca cos z tymi botterami zrobic ale jak ty masz to w du..e to idz grac w metaina tam takich pro"gejmerow" (na multi hakach) jest pelno pozdro
azil alin - 02-03-2009 21:40
gó....no prawda zbanowali kilka acc zeby pokazac ze cos robia a nic nie roba!!! znam kolesi ktorzy na probe cipsofty lecieli na bocie ico leca juz 4 miesiac i ciagle nie maja bana a ludzie zlozyli chyba ze 100 raportow i nic :) pozdro pocwicz kup myszke
wkurzasz mnie powiem ci tyle nabijasz posty? boty i tak będą ja osobiście expie manul magiem ale zarabiam noobcharami na fajna zabawę openy/frosty/poi gdybym nie botował noobcharami nie grał bym bo bym kasy nie mail skąd brać na zabawę i nie tłumacz mi ze nie umie grac ze se zarobić nie umie ale czemu mam się męczyć jak mi to bot zrobi pozdro dla mądrych ludzi którzy maja czas dla kupli żeby wyjść z nimi na piwo HAIl elf bot
Lechuo - 02-03-2009 21:41
wiesz ja jakos bez bota daje rade ale jak jestes noobem to sorry wspulczuje
Asterek Pall - 02-03-2009 21:42
No nieźle i wreszcie jakieś newsy...
Lechuo - 02-03-2009 21:43
jak nie masz czasu na gre to nie graj to proste nikt cie na sile nie 3ma przy tibi :)
Sebooo the'Breve - 02-03-2009 21:46
@off topic: Ej ludzie opamiętajcie sie z tymi wyzwiskami na boterów. . . Moim zdaniem jak by wytępili wszystkich boterów to nie mieli by jak utrzymać tej całej zabawy jaką jest tibia. . . Co mam na myśli, co 2 boter ma pacca a czym jest pacc? Zarobkiem dla CipSofta:P jak by stracili kolejne 5000 graczy a potem kolejnych to nie mieli by jak utrzymac tego całego bałaganu:P
@topic: Bardzo Fajny artykuł, miło sie czyta i podziwia:)
Lechuo - 02-03-2009 21:48
a moze kluczem do sukcesu jest miesieczy abonamet do gry tak jak jest w WoW-ie ja jakos nie widze zeby bylo im zle (11 milionow graczy)
azil alin - 02-03-2009 21:49
wiesz ja jakos bez bota daje rade ale jak jestes noobem to sorry wspulczuje
co ty wiesz o grze prawdziwej jak ty grasz na nooob pvp ^^ wiesz co to gra zacznij grac na pvp chłopczyku i mniej nie wkurzaj znalazł się pro geamer ostatni sprawiedliwy zapisz się do pisu
gram tak bo może wole mieć rl gram tylko dla zabawy i dla moich kumpli z tibi zęby się dowiedzieć co u nich itp pogadać na vento i skopać dupe hiszpanom i jestem zadowolony koniec tematu graj uczciwie jak lubisz ;p
witmac44 - 02-03-2009 21:54
co jak co ale koleś ma talent, chciał bym umieć tak rysować
Bydle - 02-03-2009 22:07
Ona naprawdę wygląda strasznie, mamy nadzieję, że nie zamieni nas w kamień jeśli nadal będziemy się przyglądać jej wizerunkowi. A przy okazji, wygląda ona tak, jakby chciała zacząć kręcić wężem na swej dłoni jak boa piórem- jakże przerażające to jest!
jaakie straszne :P
Matiseq - 02-03-2009 22:20
No, no! Koleś ma talent! Wybitnie rysuje i tworzy spirity.
Pepe22 - 02-03-2009 22:21
Heh koleś ma talent ^^
_______________________________________
Denerwują cię reklamy w Operze?
Wyłącz je ...
http://www.youtube.com/watch?v=LpFlI...e=channel_page
Sebeq69 - 02-03-2009 23:23
takie dlugie ze az mi sie nie chcialo do konca czytac ;] ale i tak gz za przetlumaczenie
Kelris - 03-03-2009 00:16
Dla mnie super! Medusa to nie była byle jaka postać w mitologi ;)
Również chciałabym zobaczyć cały album!
black morax - 03-03-2009 06:11
Niezły artykuł zna się koleś na swojej robocie
Lord Kiken - 03-03-2009 06:42
Ja też nie wiedziałem że to takie trudne... Ja jestem za tym żeby dali troche słabszych potworków jeszcze, bo ten potworek pewnie nie pokona 20 lvl? xD
Kyo Ko - 03-03-2009 07:52
O... Nowy monsterek :) pewnie bedzie od 1000 exp + :/ wiec nie bede na nie lazil:p ;)
Loleq - 03-03-2009 08:04
good job ;d
Frank Lampard Rycerz - 03-03-2009 08:14
Fajne :) ma spory talent chłopak ^^ :D
piterewski - 03-03-2009 08:32
Co update wiecej potworkow :D Wyopbrazcie co bedzie w 2020 albo jescze dalej :D:D:D:D
Naper - 03-03-2009 08:47
Ja bardzo dobrze wiem, jak wygląda pracownia grafików w CipSofcie. Oto screen:
[/img]
Ashuahsuas a ten maly to główny grafik :>?
No nieźle i wreszcie jakieś newsy...
Robisz nowe posty żeby mieć senior membera ;x?
Ta meduza to jak meduza nie wygląda, meduza się czołga, ale bez sukienki, z tyłu głowy nie ma węża który patrzy do tyłu, ma mniejszą głowę. To jest tak jak Ank dodawali że ludzie tam w piramidach mieszkali, a ludzie w Egipcie kiedyś w domach poprostu mieszkali.
A co do botów to się kłóćcie dalej ja lubie takie posty czytać :**
Ide expić
Fihu de Knight - 03-03-2009 09:16
Wszystkim sie wydaje że Tibia ma słabą grafikę ale tak naprawdę coś się trzeba napracować :)
pacek - 03-03-2009 11:21
wielkie dzięki za przetłumaczenie
Mr.Shooter - 03-03-2009 11:35
może wprowadzą te meduze do Tibi?
Matrix Of Evil - 03-03-2009 13:05
No No Jan Gz Dla ciebie ja nie mam talentu w rysowaniu:(
Peterziom - 03-03-2009 13:25
niezłe ziezłe musze to przyznać :)chociaż wygląd meduzy w świecie tibi nie bardzo mi sie podoba:(
vip005b - 03-03-2009 13:44
niech lepiej zrobią nowwe expowisko ze starymi potworami a czemu nie wykorzystają Zoloruka albo bezlitosną siódenke
a dlaczego od jakiegoś czasu na hunted.pl niema newsów o atakach potworów patrząc na erig.net było ich ostatnio trochę
takanuva - 03-03-2009 14:01
wow nie wiedzialem ze to takie trudne:)dobra robota:D:D
Czlowiek Bigoss - 03-03-2009 14:11
Fajny pomysł z tą Meduzą xD
Ps:Chciałbym sobie zaglądnąć do tego szkicownika :D
Zuy Czuowiek - 03-03-2009 14:21
Artykuł mi się podoba... :)
Fajnie że od czasu do czasu się odezwą i coś zdradzą :D
Bercik - 03-03-2009 14:56
Fajnie napisane ;)
Dobra robota.
Mass - 03-03-2009 15:14
Teraz trzeba tylko czekać na kolejny update i cieszyć się tymi różnymi dodatkami, które wprowadzi CipSoft :p:D.
pawci00 - 03-03-2009 15:51
niech lepiej zrobią nowwe expowisko ze starymi potworami a czemu nie wykorzystają Zoloruka albo bezlitosną siódenke
a dlaczego od jakiegoś czasu na hunted.pl niema newsów o atakach potworów patrząc na erig.net było ich ostatnio trochę
Niema tematów bo ludzie odpoczywają. Daj spokój.
Valdan - 03-03-2009 16:09
Medusa nie Medusa liczy się pomysł :]
Barts - 03-03-2009 16:17
Super wywiad i brawa dla Jana :).
Koszmarny Kosiarz - 03-03-2009 16:39
Kurde, zawsze zastanawiałem się jak oni robią te grafiki.:confused:
Jakieś warstwy nie warstwy, kurcze!!!:)
Hakashi - 03-03-2009 17:12
bardzo fajne, mam nadzieje, że nowe potwory będą ogólno dostępne...
Trebuh - 03-03-2009 17:39
moze i tak ale wiesz jesli pozbyli by sie tych botterow mogli by dojsc nowi gracze ktorzy teraz nie graja w tibie z powodu owych botterow
To nie temat do użalania się a potworki robią dlatego żeby urozmaicić tibie ;)
Topic@ Ta meduza pewnie będzie jak hydra ale to dobry pomsł :rolleyes:
Freodon - 03-03-2009 18:10
przeczytałem z przyjemnością :D Bardzo ciekawy artykuł, oby tak dalej!!!
Dawid9625 - 03-03-2009 18:16
Zawsze myslalem jak oni tworzą te potwory itd.
Teraz juz wiem ;]
Pozdro.
Jackob - 03-03-2009 19:47
Nom bardzo madry artykul jak dla mnie. Tylko gratulawac ludziom z takim talentem.
Obles - 03-03-2009 20:23
Potężny artykuł, który możne się przydać młodym grafikom,ponieważ jest w nim kilka dobrych rad ;)
Fire Lord Mag - 03-03-2009 21:07
dosc skomplikowane te potworki w tibi jednak a myslalem ze to bardzo prosta sprawa :P:D
Imrocko - 03-03-2009 21:59
Dużo bardziej mi się podobał szkic, niż to co wyszło w grafice tibijskiej.. :/
Druidexx - 03-03-2009 22:18
i wiedz ze ta gra 3ma sie tylko dla tego ze tacy ludzie jak ja chca cos z tymi botterami zrobic ale jak ty masz to w du..e to idz grac w metaina tam takich pro"gejmerow" (na multi hakach) jest pelno pozdro
OMG weś samolubie idz stąd :D
Dies Domine - 04-03-2009 07:28
Good Job !
:D
Artiru Newal - 04-03-2009 08:04
Nom. Zawsze kminiłem jak to robią... a teraz przynajmiej mam odpowiedz xD ;)
Elite Dagor - 05-03-2009 12:54
Jasne widze jak oni gadali polowa tego tekstu to fake zal ^^ :eek::confused:
zlamany7973 - 06-03-2009 20:41
troszke dziwe ona wyglada xD
ale pomysl ciekawy ;]
Zuo jest bardzo zue - 10-03-2009 16:23
Ciekawy artykuł, ładnie przetłumaczony :)
Mam nadzieję, że meduza znajdzie się w grze, bo wygląda bardzo fajnie!
Sildar666 - 12-03-2009 19:15
Trzeba przyznać że ma człowiek wyobraźnie. :) Ciekawe co będzie w kolejnym update
oprócz tych Meduz. :)
Cogu - 05-04-2009 13:17
Meduza musi być brzydka !
Bardzo fajny artykuł:D
Dzony - 07-05-2009 18:31
Fajnie mu to wyszło :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbetaki.xlx.pl